Pedagoģiskie paņēmieni bērnu adaptācijas veicināšanā pirmsskolas izglītības 1. posmā
Author
Ozoliņa, Sintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Sintija Ozoliņa Darba nosaukums: Pedagoģiskie paņēmieni bērnu adaptācijas veicināšanā pirmsskolas izglītības 1. posmā Pētījuma mērķis: Balstoties uz zinātniski teorētisko literatūru un praktiskajiem pētījumiem, pētīt un analizēt pedagoģiskos paņēmienus kā veicināt sekmīgu adaptāciju 2-3 gadus veciem bērniem pirmsskolā. Darba apjoms: 36 lappuses, 4 tabulas, 3 attēli, 26 informācijas avoti, 6 pielikumi. Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada, teorētiskās daļas un pētījuma daļas, secinājumiem, priekšlikumiem, izmantotās literatūras, pielikumiem. Teorētiskajā daļā tiek veikts teorētiskais pamatojums adaptācijas būtībai, 2-3 gadus vecu bērnu attīstības īpatnību teorētiskais raksturojums pētāmā temata kontekstā, sadarbība ar vecākiem, rotaļu nozīme bērnu attīstībā adaptācijas procesā. Pētījuma daļā tika veikts pētāmās grupas apraksts adaptācijas procesa sākumā. Pētījuma daļā tika veikta mērķauditorijas novērošana un tās analizēšana, izmantojot adaptācijas kritērijus, aprakstīta pētījuma norises pedagoģiskā darbība kā rotaļas veicina 2-3 gadus vecu bērnu adaptāciju pirmsskolā, tika izdarīti secinājumi un dotas rekomendācijas pedagogiem. Author of the paper: Sintija Ozoliņa Theme of the paper: Pedagogical concepts in promoting children`s adaptation in first stage of preschool education Aim of the research: based on scientific theoretical literature and practical research, to study and analyze pedagogical concepts to promote successful adaptation of 2-3 year old children in preschool. Volume of the paper: 36 pages, 4 tables, 3 images, 26 sources of information, 6 attachments. The qualification thesis consists of an introduction, theoretical part and research part, conclusions, proposals, used literature, attachments. In the theoretical part, the theoretical justification for the nature of adaptation, the theoretical description of the development characteristics of 2-3 year old children in the context of the researched topic, in cooperation with parents, the importance of play in the development of children in the adaptation process. In the research part, a description of the research group was carried out at the beginning of the adaptation process. In the part of the research, the target audience was observed and analyzed using adaptation criteria, the progress of the research in pedagogical activities was described, how play promotes the adaptation of 2-3 year old children in preschool, conclusions were made and recommendations were given to educators.