Muzikālās rotaļas 1,5 -3 gadus vecu bērnu uzmanības veicināšanai pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Andersone, Sigita
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Stramkale, Ligita
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba nosaukums: Muzikālās rotaļas 1,5 -3 gadus vecu bērnu uzmanības veicināšanai pirmsskolas izglītības iestādē Darba autors: Sigita Andersone Kvalifikācijas darba vadītāja: Dr.paed. Ligita Stramkale Pētījuma objekts: Muzikālās rotaļas pedagoģiskajā procesā uzmanības veicināšanai pirmsskolā. Pētījuma mērķis: Teorētiski un praktiski pētīt bērnu uzmanības veicināšanas iespējas muzikālajās rotaļās 1,5 – 3 gadus veciem bērniem. Pētījuma jautājums: Kā muzikālās rotaļas veicina 1,5 – 3 gadus vecu bērnu uzmanību? Pētījuma uzdevumi: 1. Analizēt psiholoģisko un pedagoģisko literatūru par uzmanību, tās raksturojumu, veidiem un īpašībām. 2. Analizēt atziņas par muzikālajām rotaļām, to veidiem un nepieciešamību bērna izaugsmē. 3. Veikt pētījumus par bērnu uzmanības veicināšanu pedagoģiskajā procesā. 4. Analizēt pētījumā iegūtos rezultātus. Darba apjoms: Kvalifikācijas darbs sastāv no 45 lappusēm, 5 pielikumi, izmantoti 41 literatūras avoti. Pētījuma metodes: 1. Pedagoģiskais novērojums 2. Pedagoģiskā izmēģinājuma darbības 3. Bērnu vecāku anketēšana 4. Datu apkopošana un analīze Pētījuma bāze: Valmieras novada "X" pirmsskolas izglītības iestādes 13 bērni un 57 vecāki. Atslēgas vārdi: Pirmsskola, muzikālās rotaļas, 1,5 -3 gadus veci bērni, uzmanības noturība, uzmanības sadalīšana, uzmanības pārslēgšana. Title of the qualification work: Musical games for promoting attention of 1.5-3 year old children in a preschool educational institution Author of the work: Sigita Andersone Scientific supervisor: Dr.paed. Ligita Stramkale Object of the study: Musical games in the pedagogical process for promoting attention in preschool. Research objective: Theoretically and practically study the possibilities of promoting children's attention in musical games for 1.5-3 year old children. Research question: How do musical games promote the attention of 1.5-3 year old children? Research objectives: 1. Analyze the psychological and pedagogical literature on attention, its characteristics, types and properties. 2. Analyze the findings on musical games, their types and necessity in the child's growth. 3. Conduct research on promoting children's attention in the pedagogical process. 4. Analyze the results obtained in the study. Scope of work: The qualification work consists of 45 pages, 5 appendices, 41 literature sources were used. Research methods: 1. Pedagogical observation 2. Pedagogical pilot activities 3. Questionnaire of parents of children 4. Data collection and analysis Research base: Valmiera County "X" preschool educational institution 13 children and 57 parents. Keywords: Preschool, musical games, 1.5 -3 year old children, attention stability, attention division, attention switching.