E-izglītības iespēju analīze un to salīdzinājums Latvijā un ārzemēs
Autor
Soņeca, Nataļja
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Rozīte, Kristīne
Datum
2012Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba tēma ir „E-izglītības iespēju analīze un to salīdzinājums Latvijā un ārzemēs”. Tā mērķis ir izpētīt e-izglītības pieejamību un esošas iespējas, izanalizējot e-izglītības izmantošanas efektivitāti, atklāt pozitīvos momentus un trūkumus tajā, kā arī izstrādāt priekšlikumus šīs nozares turpmākai attīstībai.
Atbilstoši izvirzītajam mērķim autore risina šādus uzdevumus:
•E-izglītības attīstības virzienu un tendenču izpēte, pievēršot īpašu uzmanību e-studiju iespējām Latvijā;
•E-izglītības atbilstošo likumu un noteikumu analīze, likumu ietekmes noskaidrošana e-izglītības pieejamībā;
•E-studiju un e-mācību mācīšanās vadības sistēmas apraksts un analīze, to ietekme uz izglītības pieejamību;
•E-izglītības iespēju analīze un to salīdzinājums Latvijā un ārzemēs;
•Secinājumu un priekšlikumu izstrāde.
Diplomdarbs atspoguļo e-izglītības iespēju analīzi, parāda pakalpojumu stirpās un vājās puses e-studiju organizēšanā un izmantošanā.
Šis darbs palīdzēs izprast e-izglītības tirgus situāciju un dot priekšlikumus tās uzlabošanai.
Pētījumu veikšanai autore izmantoja empīriskās izziņas metodes (novērošana, salīdzināšana, analīze), ekonomiskās analīzes metodes (salīdzināšana), kvantitatīvās pētījumu metodes (interneta aptaujas, anketēšana) un intervijas ar atbilstošu nozaru saistītiem cilvēkiem.
Diplomdarbs sastāv no četrām daļām. Bibliogrāfijā ietverti 70 informācijas avoti: LR likumi (2 avoti), oficiāli dokumenti (6), oficiāli statistikas krājumi (2), grāmatas (7), semināra tēzes (1), prezentācijas (1), nepublicētie darbi (1) un elektroniskie avoti (50).
Pētījuma koncepcijas vieglākai uztverei darbs ilustrēts ar 27 attēliem un 6 tabulām. Diplomdarbs aptver 82 lapu un 4 pielikumus.
Atslēgvārdi: e-izglītība, e-studiju mācības, e-studiju vadības sistēmas, IKT, e-izglītības iespēju analīze. The theme of this diploma work is „E-learning options analysis and their comparison in Latvia and abroad”. The purpose of thesis is to research of the e-learning availability and its opportunities, analyzing e-learning efficiency; to find the advantages and lacks of this studying method; to make conclusion and put forward offers of e-learning improvement.
According to the target author solves the following tasks:
•Research of the e-learning development trends, paying special attention to the e-learning opportunities in Latvia;
•Analysis of laws and rules of e-learning regulation, and clarification of their impact on education availability;
•Description and analysis of the e-learning and learning management systems, clarification of their impact of education availability & effectiveness;
•Analysis of e-learning opportunities in Latvia and abroad, and their comparison;
•Conclusions and offers/proposals.
Research work displays analysis of e-learning opportunities, showing the pro and cons of the offered service in the education (e-learning).
Thesis will help to understand market situation of e-learning and to give proposals, suggestions of its improvement.
For realization/performance of research the author uses empirical methods (supervision, comparison and analysis), economic methods of analysis (comparison), quantitative research methods (internet inquiry, questionnaire) and interviews with some people connecting to the appropriate sectors (industries).
Research work consists of 4 parts. Bibliography contains 70 sources of the information: LR laws (2 sources), official documents (6), statistics (2), references (books – 7), abstract (1), presentation (1), unpublished thesis (1) and electronic sources of the information (50).
There are used 27 images (figures) and 6 tables for the better understanding of the concept of research work. Thesis consists of the 82 pages and 4 appendices.
Keywords: e-learning, learning management systems, ICT, analysis of e-learning opportunities.