Dabas materiālu izmantošana matemātikas apguvei 3-4 gadus veciem bērniem
Author
Jurdža-Mieze, Signe
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Buboviča, Jana
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Signe Jurdža-Mieze Kvalifikācijas darbs: Dabas materiālu izmantošana matemātikas apguvei 3-4 gadus veciem bērniem Darba mērķis: Teorētiski un praktiski izpētīt 3-4 gadīgo bērnu matemātisko prasmju apguvi, darbojoties ar dabas materiāliem Pētījuma saturs. Darba pirmajā daļā autore veic literatūras izpēti, atklājot matemātisko prasmju saturu 3-4 gadus veciem bērniem, bērnu fizisko un psihoemocionālo raksturojumu pētāmā vecuma grupā un ieguvumus , ko sniedz dabas materiālu izmantošana matemātisko prasmju apguvē. Darba otrajā daļā autore veic praktisko pētījumu, lai pārbaudītu dabas materiālu pielietošanas iespējas un efektivitāti 3-4 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju apguves sekmēšanai. Lai gūtu pēc iespējas objektīvāku atbildi uz pētījuma jautājumu, praktiskais pētījums norit divos posmos. Papildus pedagoģiskajai izmēģinājuma darbībai, tiek veikts arī pedagoģiskais novērojums. Pētījuma rezultāti. Gan pedagoģiskā izmēģinājuma laikā veiktie novērojumi, gan arī pedagoģiskajā novērojumā veiktajā vērtēšanā redzams, ka 3-4 gadīgo bērnu matemātisko prasmju apguve efektīvāk apgūstama mijiedarbībā ar dabas materiāliem. Pedagoģiskajā izmēģinājuma darbībā gūtie novērojumi ļāva secināt, ka darbībās ar dabas materiāliem tiek sekmīgi apgūtas ne tikai matemātiskās prasmes, bet tiek veicināta arī bērnu iztēle un radošums, kas pozitīvi ietekmē tālāko matemātisko prasmju apguvi, bērniem turpinot ikdienā jau patstāvīgi darboties ar šiem materiāliem. Darba noslēgumā tika izdarīti secinājumi. Darba apjoms: Darbam ir 37 lappuses, 12 attēli, 2 tabulas, 28 literatūras avoti, 2 pielikums. Author of the work: Signe Jurdža-Mieze Qualification work: The use of natural materials for learning mathematics for 3-4 year old children Objective: Theoretically and practically investigate the acquisition of mathematical skills by 3-4 year old children while working with natural materials. Research content. In the first part of the research, the author conducts a literature review, revealing the content of mathematical skills in 3-4 year old children, the physical and psycho-emotional characteristics of children in the age group under study and the benefits of using natural materials for learning mathematical skills. In the second part of the research, the author conducts a practical research to test the possibilities and effectiveness of using natural materials to promote the acquisition of mathematical skills in 3-4 year old children. In order to get the most objective answer to the research question, the practical research is conducted in two stages. In addition to the pedagogical pilot activity, a pedagogical observation is also carried out. Research results. Both the observations made during the pedagogical trial and the evaluation carried out during the pedagogical observation confirmed that the acquisition of mathematical skills by 3-4 year old children is more effective through interaction with natural materials. Observations obtained during the pedagogical pilot activity led to the conclusion that activities with natural materials not only successfully acquire mathematical skills, but also promote children's imagination and creativity, which positively influences the further acquisition of mathematical skills, as children continue to work independently with these materials in their daily lives. Based on the results of the work, at the end conclusions were made. Scope of work: The research has 37 pages, 12 images, 2 tables, 28 literature sources, 2 appendix.