3.vecumposma bērnu radošās domāšanas sekmēšana vizuālajā mākslā pirmsskolā
Author
Zvirbule, Evija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Evija Zvirbule Darba nosaukums: 3. vecumposma bērnu radošās domāšanas sekmēšana vizuālajā mākslā pirmsskolā Pētījuma mērķis: teorētiski noskaidrot un praktiski pārbaudīt, kā vizuālajā mākslā pirmsskolā sekmējama 3. vecumposma bērnu radošā domāšana. Darba uzdevumi: ·Analizēta literatūra par radošo domāšanu un tās sekmēšanu. ·Izzinātas pirmsskolas bērnu attīstības likumsakarības. ·Veikts novērojums par bērnu radošo domāšanu un radošās domāšanas attīstību pirmsskolā. Pētījuma metodes: Teorētiskā: ·Literatūras analīze. Empīriskās: ·Bērnu darbības pedagoģiskais novērojums. ·Pedagogu anketēšana. ·Pedagoģiskā darbība. Pētījuma jautājums: kā vizuālajā mākslā pirmsskolā sekmējama 3. vecumposma bērnu radošā domāšana? Teorētiskajā darba daļā tika veikta pedagogu un psihologu atziņu analīze, par pirmsskolas vecuma bērnu attīstību, izpratnes veidošanos mākslas un radošajā jomā un attīstības likumsakarībām 3. vecumposma bērniem. Pētījuma empīriskajā daļā tika veikts pedagoģiskais novērojums, bērnu radošajās darbībās, un veikta pedagogu aptauja, par pielietotajām pedagoģiskajām metodēm un radošumu pedagoģiskajā darbībā. Pamatojoties uz pētījuma novērojumiem tika izstrādāti secinājumi. Atslēgas vārdi: pirmsskola, pedagoģiskais process, izpratne, radošā domāšana, vizuālā māksla, kreativitāte, radošums. Darba apjoms: 56 lpp., 14 attēli, 14 tabulas, 27 literatūras avoti. Job title: Promoting the creative thinking of 3rd-age children in visual arts in preschool. Objective of the study: To find out theoretically and practically check how creative thinking of 3rd grade children can be promoted in visual art in preschool. Work assignments: ·Analyzed literature on creative thinking and its promotion. ·Learned the regularities of preschool children's development. ·An observation was made about children's creative thinking and the development of creative thinking in preschool. Research methodology: Theoretical: ·Literature analysis. Empirical: ·Pedagogical observation of children's activities. ·Questioning of teachers. ·Pedagogical activity. Research question: How can the creative thinking of 3rd grade children be promoted in visual education in preschool? In the theoretical part of the work, an analysis of the findings of pedagogues and psychologists was carried out on the development of preschool children, the formation of understanding in the art and creative field and the regularities of development for children of the 3rd age stage. In the empirical part of the research, a pedagogical observation was made in children's creative activities, and a survey of pedagogues was conducted on the applied pedagogical methods and creativity in pedagogical activities. Conclusions were drawn based on the research observations. Keywords: preschool, pedagogical process, understanding, creative thinking, visual art, creativity, creativity. Workload: 56 pages, 14 figures, 14 tables, 27 references.