Bērnu skaņu izrunas pilnveide pirmsskolas izglītības 3. posmā
Author
Zladeja, Anita
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats “Bērnu skaņu izrunas pilnveide pirmsskolas izglītības 3. posmā” Darba autore: Anita Zladeja Darba vadītāja: Dr. psych. Tija Zīriņa Pētījuma mērķis: veikt bērnu skaņu izrunas pilnveides teorētisku un praktisku analīzi, izstrādāt un novērtēt efektīvas metodes un pieejas izrunas uzlabošanai. Pētījumā sniegts skaņas izrunu traucējumu raksturojums, to cēloņi, pedagoģiskie paņēmieni izrunas pilnveidē. Analizēti bērnu skaņas izrunas pilnveidē iegūtie dati. Nozīmīgākie secinājumi: -Runas traucējumi saistīti ar neiroloģiskiem, fiziskiem un psihiskiem traucējumiem. -Izrunas pilnveidei liela loma ir vecākiem, pedagogiem, logopēdiem. Atslēgas vārdi: skaņu izruna, vārdu izruna, didaktiskās spēles, lasītprasme. Kvalifikācijas darba apjoms: 51 lpp., 3 attēli, 8 tabulas, 6 pielikumi, 33 literatūras avoti. Qualification paper topic: "Improvement of Children's Sound Pronunciation in the Pre-school Education 3rd Stage" Author of the paper: Anita Zladeja Supervisor: Dr. psych. Tija Zīriņa Research objective: To perform a theoretical and practical analysis of improving children's sound pronunciation, to develop and evaluate effective methods and approaches for pronunciation enhancement. The research provides a description of sound pronunciation disorders, their causes, pedagogical methods for improving pronunciation. Data obtained in the improvement of children's sound pronunciation is analyzed. Key conclusions: Speech impediments are associated with neurological, physical, and psychological disorders. Improvement of pronunciation significantly involves parents, educators, speech therapists. Keywords: pronunciation of sounds, word pronunciation, didactic games, reading. Scope of the qualification paper: 51 pages, 3 images, 8 tables, 6 appendices, 33 literature sources.