Praktisko prasmju apguve jaunākā pirmsskolas vecuma bērniem darbā ar dabas materiāliem āra vidē
Author
Zaķe, Vita
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore: Vita Zaķe Kvalifikācijas darba vadītāja: Dr.paed. Māra Urdziņa-Deruma. Kvalifikācijas darba tēma: „Praktisko prasmju apguve jaunākā pirmsskolas vecuma bērniem darbā ar dabas materiāliem āra vidē.” Kvalifikācijas darba mērķis: analizēt un pētīt jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu praktisko prasmju apguvi darbībās ar dabas materiāliem āra vidē. Kvalifikācijas darbs tiek izstrādāts divās daļās. Pirmajā daļā tiek analizēta teorētiskā literatūra par to, kas ir praktiskās prasmes; praktiskās prasmes 2-3 gadus veciem bērniem; praktiskās darbības, kas veicina bērnu praktisko prasmju apguvi āra vidē. Otrajā daļā tiek veikts empīriskais pētījums, kā praktiski darbojoties, veicināt bērnu praktisko prasmju apguvi. Empīriskā pētījuma sākumā tiek veikts pētījumā iesaistīto bērnu raksturojums un novērtēts viņu praktisko prasmju līmenis. Tad tiek veikts pedagoģiskais process, kura laikā tiek iekļautas praktiskas darbošanās, pēc kurām atkārtoti novērtē bērnu praktisko prasmju apguvi. Apkopojot empīriskā pētījuma datus, secinu, ka daudzveidīgi un praktiski uzdevumi ar dabas materiāliem, sekmē jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu praktisko prasmju apguvi āra vidē. Kvalifikācijas darba apjoms ir 39 lappuses, kurā ir 4 tabulas, 6 attēli un 6 pielikumi. Izmantoti 25 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: pirmsskola, prasmes, praktiskā darbība, dabas materiāli, āra vide. The author of the qualification paper: Vita Zaķe. Qualification Supervisor: Dr. paed. Māra Urdziņa-Deruma. The topic of the qualification paper: „Acquiring practical skills in an outdoor environment with natural materials for younger pre-school children.” Purpose of the qualification paper: To theoretically study and practically test acquiring practical skills in an outdoor environment using natural materials for younger pre-schoolers. The qualification work is developed in two parts. The first part analyzes the theoretical literature regarding what can be called practical skills; practical skills for children aged between 2 and 3 years; activities that help children acquire practical skills in an outdoor environment. In the second part, an empirical study is conducted on how to use practical activities to develop children’s practical skills. The group characterization is carried out at the beginning of the empirical study, and children’s practical skills are evaluated. Following that, a pedagogical process is carried out which includes practical activities, and repeatedly an assessment of the children’s practical skills is carried out. Results of an empirical study show that younger pre-schoolers acquiring practical skills using natural materials in varied and practical activities in an outdoor environment. The size of qualification paper is 39 pages, including 4 charts, 6 images and 6 attachments. 25 literature sources used. Keywords: pre-scholl, skills, practical activities, natural materials, outdoor environment.