2-3 gadu vecu bērnu pašvadītas mācīšanās prasmju sekmēšana rotaļnodarbībā
Author
Āriņa, Kintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Līga
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba temats: “2-3 gadu vecu bērnu pašvadītas mācīšanās prasmju sekmēšana rotaļnodarbībā”, darba autore: Kintija Āriņa. Bakalaura darba vadītāja: Dr.paed., docente Līga Āboltiņa. Darba mērķis ir izpētīt teorētiskās atziņas un veikt praktisko pētījumu par 2-3 gadu vecu bērnu pašvadītas mācīšanās prasmju sekmēšanu rotaļnodarbībā. Bakalaura darbs sastāv no satura, ievada, 3 nodaļām un 8 apakšnodaļām, 6 tabulām, 10 attēliem, secinājumiem un ieteikumiem, literatūras un avotu saraksta, 10 pielikumiem. Darba apjoms 63 lappuses. Bakalaura darbā tika analizēti 83 literatūras avoti, no kuriem 63 ārzemju literatūras avoti. Teorētiskajā daļā autore izpēta un izanalizē pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku domas par bērnu pašvadītu mācīšanos, un mācīšanās prasmju sekmēšanu rotaļnodarbībā. Praktiskajā daļā darba autore novēro bērnu pašvadītas mācīšanās prasmes rotaļnodarbībās pēc noteiktiem kritērijiem. Darba autore izstrādā rotaļnodarbības pašvadītas mācīšanās sekmēšanai mēneša tēmas ietvaros. Pēc rotaļnodarbības aprobācijas veic rezultātu apkopojumu. Lai pētījums būtu veiksmīgs, tika veiktas pētnieciskās metodes: pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīze, datu ieguves metode (novērošana), izmēģinājuma darbība un iegūto rezultātu apkopojums un analīze. Pēc pētījuma veikšanas, darba autore secina, ka 2-3 gadu vecu bērnu pašvadītas mācīšanās prasmes ir iespējams sekmēt rotaļnodarbībās, kurās bērniem tiek dota iespēja vingrināties un atkārtot darbības. Atslēgas vārdi – 2-3 gadu veci bērni, pašvadīta mācīšanās, rotaļnodarbība. Thesis topic "Promoting the self-directed learning skills of 2-3 years old children in a play lessons", thesis author Kintija Āriņa. Supervisor of thesis associate professor, Līga Āboltiņa. The aim of the work is to investigate the theoretical knowledge and conduct a practical study on the promotion of self-directed learning skills of 2-3-year-old children in a play lesson. The thesis consists of content, introduction, 3 chapters and 8 subsections, 6 tables, 10 images, conclusions, recommendations, list of literature and sources, 10 supplement. Workloud 63. In the thesis were analyzed 83 literary sources, includes 63 were foreign literary sources. In the theoretical part, the author studies and analyze the thoughts of pedagogy and psychology scientists about children's self-directed learning, and promoting learning skills in play lessons. In the practical part of the work, the author observes children's self-directed learning skills in play lessons according to certain criteria. The author develops play lessons to promote self-directed learning in the monthly theme. After the approval of the play lesson, a summary of the results is made. In order for the research to be successful, research methods were carried out: analysis of pedagogical and psychological literature, data collection method (observation), pilot activity and compilation and analysis of the obtained results. After conducting the research, the author concludes is, it is possible to promote the self-directed learning skills of 2-3-year-old children in play lessons, where children are given the opportunity to practice and repeat actions. Key words – 2-3-year-old children, self-directed learning, play lesson.