• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Formatīvā vērtēšana matemātikas mācībā 4. klasē pozitīvas attieksmes veicināšanai.

Thumbnail
View/Open
299-98752-Kumsare-Liepina_Ilvija_ik19087.pdf (1.630Mb)
Author
Kumsāre-Liepiņa, Ilvija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Helmane, Ineta
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Pētījuma autors: Ilvija Kumsāre - Liepiņa Darba vadītājs: Asoc. prof., Dr. Paed., Ineta Helmane Pētījuma tēma: Formatīvā vērtēšana matemātikas mācībā 4. klasē pozitīvas attieksmes veicināšanai. Pētījuma mērķis: Pētīt skolēnu attieksmes izmaiņas matemātikas mācībā formatīvās vērtēšanas ietekmē, un apkopot ieteikumus formatīvai vērtēšanai skolēnu pozitīvas attieksmes veicināšanai matemātikas mācībā 4. klasē. Pētījuma jautājums: Kādā veidā formatīvā vērtēšana matemātikas mācībā 4. klasē veicina skolēnu pozitīvu attieksmi pret matemātiku? Pētījuma rezultāti: Teorētiskajā daļā analizēta formatīvā vērtēšana kontekstā ar pozitīvas attieksmes jēdzienu matemātikas mācībā. Pētījuma procesā apkopoti ieteikumi formatīvai vērtēšanai un pētījuma noslēgumā pierādīts, ka bagātinot matemātikas stundas 4. klasē ar formatīvo vērtēšanu, tika veicināta 4. klases skolēnu pozitīvas attieksmes izaugsme pret matemātiku. Atslēgas vārdi: pozitīva attieksme, formatīvā vērtēšana, atgriezeniskā saite, matemātikas mācība. Darba apjoms: 55 vienības bibliogrāfiskajā sarakstā, 17 tabulas, 34 attēli, 7 pielikumi.
 
Author of the work: Ilvija Kumsāre - Liepiņa Supervisor: Asoc. prof., Dr. Paed., Ineta Helmane Bachelors thesis topic: Formative assessment for 4th grade to improve positive attitude towards math. The AIM of the research: To study students attitude change to math after using formative assessment and to gather data for better use of formative assesment for 4th grade math. Reserch question: How formative assesment helps 4th grade students with possitive attitude change towards math? Reaserch results: In theoretical part, formative assesment is annalyzed in context with the concept of positive thinking change in relation to math. In the proces of reaserch sugestions are summarized for formative assesment, and at the end it is proven, that by adding formative assesment to math leasons, it increased the ower all positive attitude towards math. Key words: positive attitude, formative assesment, feedback, math Structure of the bachelors thesis: 55 information resources in the bibliography, 17 table, 34 figures, 7 annexes.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67863
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV