Latviešu valodas apguves sekmēšana mazākumtautību bērniem 5-6 gadu vecumā
Author
Ābele, Alīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore ir Alīna Ābele. Darba temats ir “Latviešu valodas apguves sekmēšana mazākumtautību bērniem 5-6 gadu vecumā”. Darba mērķis ir izpētīt mazākumtautības bērnu valodas apguves pamatprincipus, izstrādāt un pielietot dažādus valodas sekmēšanas materiālus un izvērtēt šo materiālu noderīgumu latviešu valodas apguvei. Darbs sastāv no divām daļām - teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā tiek analizēta literatūra par bilingvālu bērnu valodas sekmēšanas pamatprincipiem un to izmantošanu pirmsskolas izglītības iestādēs. Analīze veikta balstoties uz 5-6 gadīgu bērnu valodas attīstības īpatnībām. Empīriskajā daļā tiek veikta izpēte par dažādu materiālu izmantošanu latviešu valodas sekmēšanā un analizēti to rezultāti. Rezultāti tiek vērtēti balstoties uz iepriekš izveidotajiem kritērijiem par valodas apguvi. Darba struktūra - anotācija latviešu valodā, anotācija angļu valodā, ievads, divas daļas, secinājumi, izmantotā literatūra, pielikumi, priekšlikumi. Darba apjoms ir 40 lpp., darbam pievienotas 5 tabulas, 5 attēli un 7 pielikumi. Darbā tika izmantoti 29 literatūras avoti. Atslēgvārdi: valoda, runa, bilingvisms, pedagoģiskais process pirmsskolā. The author of the qualification paper is Alina Abele. The topic of the paper is "Promoting the learning of the Latvian language for minority children at the age of 5-6". The aim of the paper is to study the basic principles of minority children's language learning, to develop and apply various language promotion materials and to evaluate the usefulness of these materials for Latvian language learning. The paper consists of two parts - theoretical and empirical. The theoretical part analyzes the literature on the basic principles of bilingual children's language development and their use in preschool educational institutions. The analysis was carried out based on the peculiarities of the language development of 5-6 year-old children. In the empirical part, research is carried out on the use of various materials in promoting the Latvian language and their results are analyzed. The results are evaluated based on previously established criteria for language learning. Structure of the work - annotation in Latvian, annotation in English, introduction, two parts, conclusions, bibliography, appendices, proposals. The volume of work is 40 pages and includes 5 tables, 5 pictures, 7 appendices. 29 literature sources were used in the work. Keywords: language, speech, bilingualism, pedagogical process in preschool.