Mācību līdzekļa izstrāde platformā "Geogebra" stereometrijas mācīšanās mērķu sasniegšanai vidusskolā

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Latvijas Universitāte

Language

lav

Abstract

Mūsdienās strauji pieaug pieprasījums pēc dažādām profesijām, kurās nepieciešams pielietot telpisko domāšanu. To definē kā aktivitāti, kura ļauj indivīdam veidot vizuāli telpisku attēlu, ko izmantot, lai atrisinātu dažādas praktiskas un teorētiskas problēmas. Kā viens no veidiem, kā to attīstīt matemātikā, ir apgūstot tematu – stereometrija. Šī pētījuma mērķis bija izstrādāt un aprobēt mācību līdzekli stereometrijas temata padziļinātai apguvei vidusskolas posmā, izmantojot platformu “GeoGebra” ar papildinātās realitātes funkciju. Pētījuma pamatā tika piemērota dizainā balstīta pētījuma pieeja, kura īstenota kombinējot vairākas kvalitatīvās pētījuma metodes. Pētījums veidots no trīs nodaļām un nobeiguma. Pirmā nodaļa – tehnoloģijas mācību procesā, otrā – digitālie mācību līdzekļi, trešā – mācību līdzekļa izstrāde un gūtie rezultāti, aprakstīti mācību līdzekļa izstrāde, validēšanas rezultāti ar 3 ekspertiem no matemātikas jomas. Pētījuma empīriskajā daļā tika aptaujāti 43 vidusskolas matemātikas skolotāji, lai uzzinātu viņu viedokli par mācību līdzekļa izveidi. Iekļauta analīze par testēšanas rezultātiem ar 11. klases skolēniem. Darbā iekļauti 9 attēli, 6 tabulas, kā arī izmantoti 158 literatūras avoti un pievienoti 8 pielikumi.
Nowadays, there is a rapidly growing demand for a wide range of professions that require spatial thinking. It is defined as an activity that enables an individual to create a visual-spatial representation that can be used to solve a variety of practical and theoretical problems. One way of developing this in mathematics is by studying the topic of stereometry. The aim of this study was to develop and validate a teaching tool for advanced learning of the topic of stereometry at the secondary school level using the "GeoGebra" platform with augmented reality function. The study was based on a design-based research approach, implemented by combining several qualitative research methods. The study consists of three chapters and a conclusion. The first chapter - technology in learning, the second - digital learning tools, the third - development of the learning tool and the results obtained, describing the development of the learning tool, validation results with 3 experts in the field of mathematics. In the empirical part of the study, 43 secondary school mathematics teachers were interviewed to get their opinion on the development of the learning tool. An analysis of the results of testing with 11th grade students is included. The paper includes 9 figures, 6 tables, 158 literature sources, and 8 attachments.

Citation

Relation

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By