Standartizācija un adaptācija ātrās ēdināšanas nozarē: Latvijas tirgus īpatnības
Author
Serikova, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Fricberga, Ieva
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Starptautiskiem uzņēmumiem ir jāattīstās, lai paliktu uz globālas ekonomiskās skatuves. Globalizētajā pasaulē pastāv uzskats, ka cilvēku vajadzības un vēlmes kļūst homogēnas. Līdz ar to, kā darba mērķi autore izvēlējās analizēt standartizācijas un adaptācijas pakāpi ātrās ēdināšanas nozarē Latvijā un sniegt priekšlikumus ārvalstu ātrās ēdināšanas uzņēmumiem, kas darbojas Latvijā.
Pētījuma rezultātā autore secināja, ka Latvijas iedzīvotājiem ir tuvi rietumnieciski ēdināšanas standarti un Latvijas tirgus ir izdevīgs uzņēmumiem, kas ir orientēti uz standartizāciju, bet ir jāņem vērā tas, ka katrai nācijai ir raksturīgas savas ēdināšanas tradīcijas, kas ietekmē starptautisku uzņēmumu izvēlētu tirgus stratēģiju.
Darbs sastāv no 63lpp, ir izmantoti 11 attēli un 3 tabulas.
Atslēgas vārdi: standartizācija, adaptācija, produkts, ātras ēdināšanas nozare, Latvija. International enterprises are in need of constant development to stay on global stage. There is a belief that in global world human needs and wants become homogeneous. Bachelor thesis covers analysis of standardization and adaptation level in Latvia’s fast food industry and suggestion for foreign fast food industry companies, which operate in Latvia’s market.
As a result of the thesis author concluded that Western food standards are close to Latvia’s consumers and local market is profitable for companies with orientation towards standardization. Should be taken into account the fact that each nation has their own food traditions that put an impact on a market strategy chosen by international companies
Thesis consists of 63.p, 11 pictures and 3 tables were used.
Key words: standardization, adaptation, product, fast food industry, Latvia.