• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sadarbības pieejas izmantošana 10. klases skolēnu lasīšanas izpratnes uzlabošanai angļu valodas stundās

Thumbnail
View/Open
299-103903-Basirova_Vusala_vb20043.pdf (3.080Mb)
Author
Baširova, Vusala
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Sandra
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Šī bakalaura darba mērķis ir izpētīt, kā sadarbības pieejas izmantošana angļu valodas stundās var palīdzēt vidusskolēniem uzlabot lasīšanas izpratni. Lai sasniegtu šo mērķi, tika veikta gadījuma izpēte vienā no vispārējās izglītības iestādēm Vidzemes reģionā. Pētījuma izlase bija viena 10. klases grupa ar 31 skolēniem. Tika izmantotas šādas datu vākšanas metodes: lasīšanas izpratnes testi (pirms un pēc sadarbības pieejas īstenošanas), dokumentu analīze, kas bija skolēnu mācību žurnālu analīze, un anketa skolēniem. Rezultāti atklāja, ka sadarbības pieejas lasīšanas īstenošana angļu valodas stundās pozitīvi ietekmēja skolēnu vispārējo lasīšanas izpratni. Skolēniem bija pozitīva attieksme pret sadarbības pieeju, parādot tās potenciālu vidusskolā.
 
The present Bachelor’s thesis aims to explore how the use of collaborative strategic reading in lessons of English can help secondary school students improve their reading comprehension. To achieve this aim, a case study was carried out in one of the general education establishments in the Vidzeme region. The research sample was one group of 31 Grade 10 students. The following data collection methods were used: reading comprehension tests (before and after the implementation of collaborative strategic reading), document analysis, which was the analysis of students’ learning logs, and a questionnaire for students. The findings revealed that implementing collaborative strategic reading in lessons of English had a positive impact on students' overall reading comprehension. Students had a positive attitude to the collaborative strategic reading, showing its potential in secondary school.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68598
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV