1.vecumposma bērnu adaptācijas sekmēšana pasaku iepazīšanas procesā
Author
Drēgne, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kriščune, Jolanta
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Temats – 1.vecumposma bērnu adaptācijas sekmēšana pasaku iepazīšanas procesā Darba autore – Agnese Drēgne Darba vadītāja – Mg. paed. Jolanta Kriščune Pētījuma mērķis: teorētiski pētīt un praktiski pārbaudīt pirmā vecumposma bērnu veiksmīgas adaptācijas sekmēšanas iespējas pirmsskolas izglītības iestādē izmantojot pasakas kā pētījuma rīku. Darbu veido teorētiskā un empīriskā daļa. Teorētiskajā daļā tiek skaidrots adaptācijas jēdziens, pasaku iepazīšana un svarīgā loma šajā vecumposmā. Tiek veikts pirmā vecumposma vispārējais attīstības raksturojums un aplūkoti pozitīvu adaptāciju sekmējoši nosacījumi iesaistot pasakas kā rīku veiksmīgai adaptācijas veicināšanai. Teorētiskā daļa izstrādāta pamatojoties uz vairākiem autoriem, piemēram, S. Gailuma, V. Golubina, u.c. Empīriskajā daļā tiek izstrādāts novērošanas protokols un veikta vecāku anketēšana par 1,5 – 3 gadīgu(1.vecumposms) bērnu pozitīvas adaptācijas sekmēšanu izmantojot pasakas kā rīku, lai veidotu pozitīvu gaisotni uzsākot pirmsskolas izglītības iestādes apmeklējumu. Tiek pētītas dažādas pasakas un to ietekme ikdienas darba procesā, kas palīdz labāk izprast cik nozīmīga loma ir pasakām gan adaptācijas procesā, gan tālākajā bērnā attīstībā. Atslēgas vārdi: adaptācija, bērns, attīstība, pasakas, pirmsskola Darba apjoms: 37 Attēlu skaits: 12 Tabulu skaits: 8 Literatūras un citu avotu saraksts: 20 Pielikumu skaits: 2 Theme – The adaptation of children of the 1st age stage in the process of getting to know fairy tales Author – Agnese Drēgne Head of work - Mg. paed. Jolanta Kriščune Job objective: Theoretically study and practically test the possibilities of promoting the successful adaptation of children of the first age stage in a preschool educational institution using fairy tales as a eork tool. The work consists of the theoretical and empirical part. The theoretical part explains the concept of adaptation, getting to know fairy tales and their important role in this age stage. The general characteristics of the development of the first age stage are carried out and the conditions promoting positive adaptation are considered, involving fairy tales as a tool for successful growth of adaptation. The theoretical part was developed on the basis of several authors, for example S. Gailuma, V. Golubina, etc. In the empirical part, an observation protocol is a developed survey of parents is carried out regarding the promotion of positive adaptation of 1.5-3-year-old children (age stage 1) using fairy tales as a tool to create a positive atmosphere at the start of kindergarden. Various fairy tales and their influence in the daily work process are studied, which helps to better understand the important role of fairy tales both in the adaptation process and in the child's further development. Keywords: adaptation, child, development, fairytales, preschool. Number of pages: 37 Number of pictures: 12 Number of tables: 8 List of literature and other sources: 20 Number of attachments: 2