Uzdevumu nosacījumu izpratnes pilnveidošana 3. klases skolēniem dabaszinātņu mācību jomā
Author
Pikaļova, Paula
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Daiga
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Paula Pikaļova Darba nosaukums: Uzdevumu nosacījumu izpratnes pilnveidošana 3. klases skolēniem dabaszinātņu mācību jomā. Zinātniskais vadītājs: Daiga Kalniņa Darba mērķis: Izstrādāt ieteikumus dabaszinātņu mācību jomā, ar kuru palīdzību būtu iespējams sekmīgi pilnveidot skolēnu uzdevumu nosacījumu izpratnes spēju dabaszinātņu mācību jomā. Paulas Pikaļovas bakalaura darba teorētiskajā daļā tika izpētīta un apkopota zinātniskā rakstura literatūra par tekstpratības jēdzienu, mācību uzdevumu sastādīšanas pamatprincipiem un teksptratības attīstību uzdevumu nosacījumu izpratnes pilnveidošanai dabaszinātņu jomā. Empīriskā pētījuma ietvaros tika veikta dabaszinību mācību grāmatas analīze, kritēriju izstrāde un pedagoģiskā izmēģinājumdarbība tekstpratības attīstīšanai, kas ietver mācību uzdevumus un darbu ar tekstu. Rezultātā izstrādāti ieteikumi tekstpratības attīstīšanai dabaszinātņu jomā 3. klasei. Pētījumā ir 54 lpp., 8 tabulas, 16 attēli, 33 bibliogrāfiskā satura vienības un 3 pielikumi. Atslēgas vārdi: tekspratība, tekspratības attīstīšana , uzdevumu nosacījumi, uzdevumu nosacījumu izpratne. Author: Paula Pikaļova Title of work: Enchansing Task Understanding for 3rd Grade Students in the Field of Science. Scientific Manager: Daiga Kalniņa Objective of work: to develop recommendations in the field of natural sciences to effectively enhance students' ability to understand task requirements in science subject area. In the theoretical part of Paula Pikaļova's Bachelor's work explored scientific literature on the concept of literacy, the fundamental principles of constructing educational tasks, and the development of literacy for improving understanding of task requirements in the science was reviewed and summarized. Within the empirical research, an analysis of a natural science textbook was conducted, criteria were developed, and pedagogical experimental activities were carried out to foster literacy, including educational tasks and working with texts. As a result, recommendations were developed for enhancing literacy in the natural sciences for 3rd-grade students. The study consists of 52 p., 8 tables, 16 images, 33 sources of literature used, and 3 attachments. Keywords: literacy, literacy development, task requirements, understanding of task requirements.