Didaktiskais materiāls 8 - 9 gadus veciem ukraiņu skolēniem latviešu valodas vārdu krājuma papildināšanai.
Author
Ēķupe, Vanesa
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Sandra
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore – Vanesa Ēķupe Darba nosaukums – Didaktiskais materiāls 8 – 9 gadus veciem ukraiņu skolēniem latviešu valodas vārdu krājuma papildināšanai. Darba mērķis – izstrādāt un izpētīt kā didaktisko materiālu izmantošana, kas paredzēti ukraiņu skolēniem, uzlabo ukraiņu skolēnu latviešu valodas vārdu krājumu. Pētījumā tika raksturoti didaktiskā materiāla veidi un to nozīme mācību procesā, izaicinājumi strādājot ar divvalodīgiem skolēniem, kā arī digitālo rīku nozīme un izmantošana mācību procesā. Lai sasniegtu darba mērķi, tika anketēti sākumskolas skolotāji un veikts bērnu novērojums, lai noteiktu latviešu valodas vārdu krājuma papildināšanu, izmantojot didaktiskos materiālus. Rezultātu apraksts - didaktiskie materiāli sekmē skolēnu vārdu krājumu papildināšanu un uzlabo komunikācijas prasmes. Apgūtos vārdus skolēni spēj atpazīt un pareizi izmantot ikdienas situācijās, vārdus prot pareizi lietot gan mutiski, gan rakstiski, veidojot vienkāršus teikumus un piedaloties dialogos. Darba struktūra: Darba apjoms ir 47 lappuses, ietverot 8 pielikumus, 8 attēlus un 1 tabulu, kas atspoguļo anketēšanas rezultātus un izmantotos materiālus pētījuma veikšanai. Darbā tika izmantoti 63 dažādi literatūras avoti. Author – Vanesa Ēķupe Title – Didactic material for Ukrainian pupils aged 8 – 9 years to supplement the vocabulary of Latvian language. The objective of the work is to work out and explore how didactic materials envisaged for Ukrainian pupils improve their vocabulary of the Latvian language. The study described the types of didactic materials and their role in the learning process, challenges in working with bilingual students, and the role of using digital tools in the learning process. In order to achieve the objective of the work, elementary school teachers were questioned and children were observed in order to determine supplementation of Latvian vocabulary using didactic materials. Description of results – didactic materials contribute to the improvement of pupils’ vocabulary and improve their communication skills. Pupils can recognize the learnt words and use them correctly in everyday situations; words can be used correctly both verbally and in writing, making simple sentences and participating in dialogues. The study is 47 pages long, including 8 appendices, 8 images and 1 table representing the results of questionnaires and the materials used to conduct the study. 63 different sources of literature were used in the work.