Literāro darbu izmantošana 3-4 gadīgu vecu bērnu vārdu krājuma paplašināšanai pirmsskolā
Author
Ceriņa, Evita
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Anspoka, Zenta
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: Literāro darbu izmantošana 3 – 4 gadīgu vecu bērnu vārdu krājuma paplašināšanai pirmsskolā. Kvalifikācijas darba autore: Evita Ceriņa Kvalifikācijas darba zinātniskais vadītājs: Zenta Anspoka Kvalifikācijas darba mērķis: Teorētiski un praktiski izzināt bērna vārdu krājuma paplašināšanas iespējas, izmantojot literāros darbus. Kvalifikācijas darba pētījuma jautājums. Kā ar literāro darbu palīdzību sekmēt 3 – 4 gadus vecu bērnu vārdu krājumu? Kvalifikācijas darba teorētiskajā daļā tika izzinātas pedagogu un psihologu atziņas par literāro tekstu ietekmi uz bērnu valodu, runu un vārdu krājuma paplašināšanu. Tika pētīts par literāro darbu izmantošanas iespējām bērnu vārdu krājuma paplašināšanai. Kvalifikācijas darba empīriskajā daļā tika aprakstīts pētījuma metodoloģiskais pamatojums. Tika veikts bērnu raksturojums pētāmās problēmas aspektā. Tika izveidoti vārdu krājuma vērtēšanas kritēriji. Tika ievākti dati par bērnu vārdu krājuma līmeni. Veikta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība. Visi iegūtie dati tika attēloti diagrammās, salīdzināti un analizēti. Kvalifikācijas darba apjoms: 32 lapaspuses, 3 tabulas, 14 attēli, 28 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: valoda, runa, vārdu krājums, literārs teksts, pedagoģiskais process Subject of qualification work: Use of literary works to expand the vocabulary of 3-4-year-old children in preschool. Author of the qualification work: Evita Ceriņa Scientific leader of the qualification work: Zenta Anspoka The purpose of the qualification work: To theoretically and practically learn the possibilities of expanding the child's vocabulary using literary works. Thesis research question. How to improve the vocabulary of 3-4 year old children with the help of literary works? In the theoretical part of the qualification work, the findings of pedagogues and psychologists were learned about the influence of literary texts on the expansion of children's language, speech and vocabulary. The possibility of using literary works to expand children's vocabulary was studied. In the empirical part of the qualification work, the methodological basis of the research was described. Characterization of the children was carried out in terms of the problem under study. Vocabulary evaluation criteria were established. Data were collected on children's hoarding levels. Pedagogical pilot activity was carried out. All obtained data were graphed, compared and analyzed. The scope of the qualification work: 32 pages, 3 tables, 14 pictures, 28 literature sources. Key words: language, speech, vocabulary, literary text, pedagogical process