• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uzmanības attīstības veicināšana 5-6 gadu veciem bērniem rotaļnodarbībās

Thumbnail
View/Open
299-98949-Kastanova_Ilze_ik21245.pdf (834.2Kb)
Author
Kaštanova, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba nosaukums: "Uzmanības attīstības veicināšana 5 – 6 gadus veciem bērniem rotaļnodarbībās" Darba autore: Ilze Kaštanova Darba vadītāja: Mg. Paed., Mg. Psych. Ilze Kricka Pētījuma mērķis: Teorētiski un praktiski noskaidrot, kā veicināt 5-6 gadus vecu bērnu uzmanības attīstību rotaļnodarbībās. Pētījuma uzdevumi: 1.Pētīt 5-6 gadu vecu bērnu uzmanības teorētiskos pamatus. 2.Izpētīt 5-6 gadu bērnu uzmanības attīstību rotaļnodarbībās. 3.Apkopot iegūtos pētījuma rezultātus un veikt secinājumus. 4.Izstrādāt ieteikumus pirmsskolas izglītības skolotājiem, par uzmanības veicināšanu rotaļnodarbībās. Darba apjoms: Darbu satur 32 lapaspuses, 7 attēli, 3 tabulas, 31 literatūras avots, 2 pielikumi. Pētījumā tiek izmantotas teorētiskās atziņas un empīriskās metodes. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām: teorētiskā un empīriskā. Teorētiskajā daļā, tiek raksturota uzmanība, analizēta 5 – 6 gadīgu bērnu uzmanība, balstoties uz psihologu, pedagogu atziņām. Empīriskajā daļā, pamatojoties uz teorētisko aprakstu veikts pētījums par bērnu uzmanības veicināšanu rotaļnodarbībās. Atslēgas vārdi: Uzmanība, rotaļnodarbība, bērni, veicināšana, attīstība
 
Title: "Promotion of attention development for 5-6 year old children in play lessons" Author: Ilze Kastanova Scientific supervisor of the work: Mg. Paed., Mg. Psych. Ilze Kricka Objective of the research: Theoretically and practically find out how to promote the development of the attention of 5-6-year-old children in play lessons. Objectives of research: 1.To study the theoretical bases of attention of 5-6 year old children. 2.To study the attention development of 5-6 year old children in play lessons. 3.Summarize the obtained research results and draw conclusions. 4.Develop recommendations for pre-school education teachers on promoting attention in play lessons. The amount of work: 32 pages, 7 pictures, 3 tables, 31 literature sources, 2 appendicies The research uses theoretical insights and empirical methods. The qualification work consists of two parts: theoretical and empirical, In the theoretical part, the attention is characterized, the attention of 5-6-year-old children is analyzed, based on the findings of psychologists and pedagogues. In the empirical part, based on the theoretical description, a study was conducted on promoting children's attention in play lessons. Keywords: Attention, play lesson, childrens, promotion, development
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68936
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV