2-3 gadu vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšana rotaļdarbībās
Author
Averceva, Olga
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Goba, Daiga
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba nosaukums : 2 – 3 gadu vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšana rotaļdarbībās. Kvalifikācijas darba autore: Olga Averceva. Pētījuma merķis: izpētīt 2 – 3 gadu vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšanu rotaļdarbībās. Pētījuma jautājums: Vai rotaļdarbības veicina 2 – 3 gadu vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšanu? Darbā ir divas daļas: teorētiskā un empīriskā. Darba pirmajā daļā tiek pētīta teorētiskā literatūra par pašapkalpošanās prasmju jēdzienu un prasmēm. Tiek izpētītas 2 – 3 gadu vecu bērnu attīstības likumsakarības. Tiek analizētas rotaļdarbības pedagoģiskajā procesā, kuras veicina 2 -3 gadu vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšanu. Darba otrajā daļā tiek izvērtēts bērnu grupas pašapkalpošanās prasmju līmenis un iegūto rezultātu analīze, pielietojot rotaļdarbības, kas ir atbilstošas 2 – 3 gadu veciem bērniem. Izvirzītais pētījuma jautājums apstiprina, ka izmantotās bērnu vecumam atbilstošās rotaļdarbības veicina bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšanu. Darbs satāv no 41 lpp., 10 attēliem, 4 tabulām, 37 literatūras avotiem, 4 pielikumiem. Atslēgas vārdi: pašapkalpošanās prasmes, pirmsskola, rotaļa, attīstība. Title of Qualification Paper: Promoting Self – Care Skill Development in Preschool Play Activities of 2 to 3 Year Old Children. Author of Qualification Paper : Olga Averceva. Objective of Research: to investigate self – care skill development in preschool play activities of 2 to 3 year old children. Research Question: Do play activities contribute to the promotion of self – care skills of 2 to 3 year old children? The Qualification Paper has two parts: theoretical and empirical. The first part of the Paper examines the theoretical literature on the concept of self - care skills and skills themselves. The development regularities of 2 to 3 year old children are studied. In the pedagogical process play activities are analyzed, which contribute to the promotion of self – care skills of 2 to 3 year old children. The second part of the Qualification Paper evaluates the level of self – care skills of a group of children and analyzes the obtained results, using play activities that are appropriate for 2 to 3 year old children. The research question confirms that the play activities that has been used appropriate to the children's age promotes children's self – care skills. The Qualification Paper consists of 41 pages, 10 pictures, 4 tables, 37 literature sources, 4 appendices. Key words: self – care skills, preschool, play activities, development.