Muzikālās rotaļas 1,5-3 gadīgu bērnu sekmīgai adaptācijai pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Lācīte, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Stramkale, Ligita
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autors: Līga Lācīte Kvalifikācijas darba vadītāja: Dr. paed., docente Ligita Stramkale Kvalifikācijas darba tēma: Muzikālās rotaļas 1,5-3 gadīgu bērnu sekmīgai adaptācijai pirmsskolas izglītības iestādē. Kvalifikācijas darba mērķis: Teorētiski analizēt un empīriski noteikt muzikālo rotaļu iespējas 1,5-3 gadīgu bērnu adaptācijai pirmsskolas izglītības iestādē. Kvalifikācijas darbs sastāv no trīs nodaļām, kur pirmajā nodaļā tika pētīta literatūra par 1,5-3 gadīgu bērnu adaptāciju pirmsskolas izglītības iestādēs, otrajā nodaļā tika pētīta literatūra par muzikālajām rotaļām 1,5-3 gadīgu bērnu attīstībā pirmsskolas izglītības iestādēs un trešajā tika veikts pētījums par muzikālo rotaļu ietekmi 1,5 -3 gadīgu bērnu adaptīvajā procesa emocionālās stabilitātes veicināšanu. Praktiskajā daļā tika veikti novērojumi septiņās rotaļās, kurās tika izvirzīti trīs kritēriji pēc kuriem tika vērtēti iesaistītie bērni. Rezultāti tika apkopoti un tika veikta analīze, kura apstiprināja izvirzīto pētījuma jautājumu. Darba apjoms: 62 lappuses, 16 tabulas, 6 attēli, 41 literatūras avots un 4 pielikumi. Atslēgas vārdi: adaptācija, 1,5- 3 gadus veci bērni, muzikālā rotaļa, pirmsskola. Author of the qualification work: Līga Lācīte Supervisor of the qualification work: Dr. paed., Associate Professor Ligita Stramkale Title of the qualification work: Musical games for successful adaptation of 1,5-3-year-old children in preschool educational institutions. Aim of the qualification work: Theoretical analysis and empirical determination of the possibilities of musical games for the adaptation of 1,5-3-year-old children in preschool educational institutions. The qualification work consists of three chapters. The first chapter explores literature on the adaptation of 1,5-3-year-old children in preschool educational institutions. The second chapter examines literature on musical games in the development of 1,5-3-year-old children in preschool educational institutions. The third chapter presents a research on the impact of musical games on the promotion of emotional stability in the adaptive process of 1,5-3-year-old children. In the practical part, observations were made in seven play sessions, evaluating participating children based on three criteria. The results were compiled, and an analysis was conducted, confirming the research question. Volume of qualification work: 62 pages, 16 tables, 6 pictures, 41 literature sources, and 4 appendices. Keywords: adaptation, 1,5-3-year-old children, musical games, preschool