5-6 gadus vecu bērnu sagatavošanas skolai veicināšana vecāku inovatīvā sadarbībā ar pirmsskolas izglītības iestādi
Author
Zjurikova, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Lanka, Ērika
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: 5-6 gadus vecu bērnu sagatavošanās skolai veicināšana vecāku inovatīvā sadarbībā ar pirmsskolas izglītības iestādi. Darba autore: Inese Zjurikova Darba zinātniskā vadītāja: Mg.paed., Mg.phil. Ērika Lanka Darba mērķis: Izpētīt 5-6 gadus vecu bērnu sagatavošanās skolai veicināšanas iespējas vecāku inovatīvā sadarbībā ar pirmsskolas izglītības iestādi. Kvalifikācijas darbs sastāv no 3 nodaļām, kurām pakārtotas vairākas apakšnodaļas, kas veidotas, lai nodrošinātu secīgu informācijas izklāstu. Darba saturs: 38 lpp., 13 attēli, 1 tabula, 17 analizēti literatūras un informācijas avoti. Pirmajā nodaļā analizēta literatūra un atspoguļota informācija par sadarbības būtību un tās nozīmi, sadarbības partneru – vecāku un skolotāju lomu sadali sadarbības procesā, sadarbības iespējām. Otrajā nodaļā analizēta literatūra un atspoguļota informācija par vecāku un pirmsskolas izglītības sadarbības veicināšanas aktivitātēm, par pamatprincipiem efektīvai sadarbībai, kā arī ir piedāvātas sadarbības veicināšanas aktivitātes un sekmīgas bērnu adaptācijas programmas plāns. Trešajā nodaļā, empīriskajā daļā, tiek veikta aptauja ar anketas palīdzību un izvērtēti tās rezultāti. Nobeigumā, balstoties uz veiktajiem pētījumiem un analizēto informāciju, autore izdarījusi savus secinājumus par pedagoga un vecāku sadarbības nozīmi. Atslēgas vārdi: sadarbība, pedagogs/skolotājs un ģimene/vecāki. Title of the Paper: Assistance in preparing 5-6-year-old children for school through innovative collaboration between parents and preschool educational institutions. Author of the Paper: Inese Zjurikova Academic superior: Mg.paed., Mg.phil. Ērika Lanka Work purpose: To explore the possibilities of promoting the preparation of 5-6-year-old children for school in innovative cooperation between parents and preschool education institutions. The qualification work consists of 3 chapters, which are subordinated to several subsections, designed to ensure a sequential presentation of information. Volume of Paper’s theme: 38 pages, 13 images, 1 table, 17 analyzed sources of literature and information. First part analyzes the literature and presents information about the nature of cooperation and its importance, the division of roles of cooperation partners - parents and teachers in the cooperation process, cooperation opportunities. In the second chapter, the literature is analyzed and information is presented about activities for promoting cooperation between parents and preschool education, about the basic principles for effective cooperation, and activities for promoting cooperation and a plan for a successful adaptation program are also proposed. In the third chapter, the empirical part, a survey is conducted with the help of a questionnaire and its results are evaluated. In conclusion, based on the conducted research and the analyzed information, the author has drawn her own conclusions about the importance of cooperation between teachers and parents. Key words:co-operation, family/parents,preschool/teacher