• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

4-5 gadus vecu bērnu sociālās prasmju pilnveide lomu rotaļās

Thumbnail
View/Open
299-99075-Daukste_Vera_vd21043.pdf (1.357Mb)
Author
Daukšte, Vera
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Miķelsone, Ilze
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba tēma: 4-5 gadus vecu bērnu sociālās prasmju pilnveide lomu rotaļās. Kvalifikācijas darbs ir veltīts tēmai: 4-5 gadus vecu bērnu uztveres veicināšana klases aktivitātēs. Pētījuma aktualitāti noteica tas, ka pirmsskolas pedagoģiskais process, ko organizē un vada pieaugušais nodrošina bērna mācīšanos, izglītošanos, audzināšanu un attīstību, kur liela vērība jāpievērš bērnu prāta attīstībai, saistot to ar paša bērna aktīvu darbību un sociālām prasmēm. Pētījuma mērķis: izzināt teorētisko literatūru par sociālām prasmēm un pētīt 4-5 gadus vecu bērnu sociālo prasmju pilnveidi lomu rotaļās. Pētījuma hipotēze: 4-5 gadus vecu bērnu sociālo prasmju pilnveide sekmēs, ja pirmsskolas skolotājs mērķtiecīgi atlasīs lomu rotaļas. Darba teorētiskā daļa balstās uz S.Modafferi, M.Boniface, S.Krovle, K.Stars, R.Andersones, D.Lieģenieces u.c. Darba teorētiskā daļā izzināta teorētiskā literatūra un aprakstītas didaktiskās spēles sociālo prasmju pilnveidē. L. Steinbergs, J. Elmens, N. Mounts uzsver, ka pirmsskolas vecuma periodā viens no pieaugušo uzdevumiem būtu radināt bērnu pie saskarsmes īpatnībām ar vienaudžiem, pie dzīves grupā. Tas var mazināt nemieru un sekmēt pakāpenisku adaptāciju dzīvei sabiedrībā, sociālās iemaņas un rūpes par citiem. Prasmes kontaktēties ar citiem, draudzēties, uzņemties atbildību, iniciatīvu, piemēroties. Darba praktiskajā daļā tika atspoguļota empīriskā pētījuma metodoloģiju un rezultāti. Darba praktiskajā daļā secināts, ka sociālās prasmes darboties kopā ar grupas biedriem, kolektīvā, prast dalīties ar citiem, apzināties atbildību par savu uzvedību bērni izkopj tieši pirmsskolas vecumā. Sociālo prasmju attīstība ir svarīgs nosacījums ne tikai bērnu attīstībā, bet arī parāda nākotnē bērna gatavību mainīgiem dzīves apstākļiem, uzlabo pašsajūtu, veicina attiecības ar līdz cilvēkiem, palīdz attīstīt iemaņas, zināšanas, prasmes. Lomu rotaļās bērni izdzīvo savas emocijas, izzina apkārtējo pasauli, atdarina piedzīvotās situācijas un modelē jauno pieredzi. Rotaļājoties bērni piedzīvo verbālo un neverbālo komunikāciju, mācījās patstāvīgi vērtē paša izvēlētu un veiktu darbību, spriest par mērķa un rezultāta sakarībām. Piedāvāja savas lomu rotaļas. Atslēgas vārdi: sociālās prasmes, lomu rotaļas, pedagoģiskais process Kvalifikācijas darba apjoms: 40 lpp., 7 tabulas, 5 attēli
 
The qualification work is devoted to the topic: improving the social skills of children aged 4-5 in role-playing The topicality of the study was determined by the fact that the pedagogical process of preschool, organized and conducted by an adult, ensures the learning, education, upbringing and development of the child, where great attention should be paid to the development of the children's mind, linking it with the child's own active activity and social skills. The aim of the study: to study the theoretical literature on social skills and to study the improvement of social skills of children aged 4-5 years in role-playing. Research hypothesis: The improvement of social skills of children aged 4-5 years will contribute if the preschool teacher purposefully selects role play. The theoretical part of the work is based on S.Modafferi, M.Boniface, S.Krovle, K.Stars, R.Andersones, D.Leigneleis, and others on perception. The theoretical part of the work explores the theoretical literature and describes didactic games in the development of social skills L. Steinberg, J. Elmen, N. Mounts emphasize that in the preschool period one of the tasks of adults would be to accustom the child to the peculiarities of communication with peers, to life in a group. This can reduce anxiety and contribute to gradual adaptation to life in society, social skills and caring for others. Skills to communicate with others, make friends, take responsibility, initiative, adapt. In the practical part of the work, the methodology and results of empirical research were reflected. The practical part of the work concludes that children develop social skills to work together with group members, in a collective, to be able to share with others, to be aware of responsibility for their behavior in preschool age. The development of social skills is an important condition not only in the development of children, but also shows in the future the child's readiness for changing life conditions, improves well-being, promotes relationships with up to people, helps to develop skills, knowledge, skills. In role-playing, children relive their emotions, explore the world around them, imitate the situations they have experienced and model new experiences. While playing, children experience verbal and non-verbal communication, learn to independently evaluate an action chosen and performed by themselves, to judge the relationship between goal and result. Offered his own role-playing. Keywords: social skills, role-playing, pedagogical process Scope of qualification work: 40 pages, 7 tables, 5 images
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/69001
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV