7-8 gadus vecu bērnu ar UDHS iekļaušana vispārizglītojošās pamatskolas klases vidē
Author
Lesiņa, Aiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā autore Aiga Lesiņa definēja pētniecības tēmu “7-8 gadus vecu bērnu ar UDHS iekļaušana vispārizglītojošās pamatskolas klases vidē,” lai pētītu kas ir uzmanības deficīta hiperaktivitātes sindroms un kā tas izpaužas 7 - 8 gadus veciem bērniem, kā arī izvirzīja pētījuma jautājumu: “Kādas stratēģijas palīdz iekļaut 7 – 8 gadus vecus bērnus ar UDHS klases vidē? Pētījuma mērķis ir noskaidrot konkrētas stratēģijas, kas palīdz skolotājam nodrošināt vienlīdzīgu un atbalstošu mācību vidi bērnam ar UDHS, veicinot viņu akadēmisko un sociālo attīstību. Pētījuma uzdevumi ir analizēt teorētisko literatūru un avotus par izvirzīto tēmu, aplūkot kādi ir pieejamie pētījumi par to kā iekļaut 7 – 8 gadus vecu bērnu ar UDHS, veikt pētījumu vispārizglītojošā sākumskolā 2. klasē. Pētījuma ietvaros tika izdarīti secinājumi par to, ka gan pedagogu darbības ir būtiskas, lai veidotu iekļaujošu klases vidi, jo izmantotās pedagoga stratēģijas var palīdzēt iekļaut skolēnus klasē arī ar citām mācīšanās vajadzībām, gan izmantotās stratēģijas spēj palīdzēt iekļauties skolēnam ar UDHS. Kopējā pētījumā ir 42 lapaspuses, kopējais attēlu skaits - 7, pielikumi - 2. Galvenās atziņas šajā darbā tika balstītas uz doktores pedagoģijā Ditas Nīmantes, doktores pedagoģijā Daces Mednes, psiholoģijas doktores Skaidrītes Liepiņas, sociālās korekcijas izglītības skolotāja Gerharda Špicera, medicīnas zinātņu doktora Daniela G. Eimena, klīniskā psihologa Edmunda Vanaga rakstiem un pētījumiem. In bachelor's thesis author Aiga Lesiņa defined the research topic as "Inclusion of 7-8 year old children with ADHD in general education primary school classroom environment" to explore attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) and how it manifests in children aged 7-8, as well defined research question is "What strategies help to include 7-8 year old children with ADHD in the classroom environment? The aim of the study is to identify specific strategies that help teachers create an inclusive and supportive learning environment for children with ADHD, promoting their academic and social development. The research tasks include analyzing theoretical literature and sources related to the topic, reviewing available studies on the inclusion of 7-8 year old children with ADHD, and conducting research within a general primary school during the 2nd grade. In conclusions, educators actions in creating an inclusive classroom environment has significance roll. Used strategies employed by educators can assist in integrating students with various learning needs, including those with ADHD. The total length of the research is 42 pages, including seven images and two appendices. The main insights in this work were based on the writings and research of Dr. Dita Nīmane in pedagogy, Dr. Dace Medne in pedagogy, Dr. Skaidrīte Liepiņa in psychology, social correction education teacher Gerhards Špicers, medical doctor Daniel G. Eimen, and clinical psychologist Edmunds Vanags.