Gaisa bumbu pieņemšanas tehnikas pilnveidošana 7 gadus veciem bērniem futbolā
Author
Siliņš, Ivo
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Parandjuks, Rihards
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
..Darba autors: Ivo Siliņš Darba veids: Kvalifikācijas darbs Darba temats: Gaisa bumbu pieņemšanas tehnikas pilnveidošana 7 gadus veciem bērniem futbolā Kvalifikācijas darba mērķis: pētīt un analizēt U7 (2016.gadā dzimušie bērniem) vecuma grupas futbolistiem prasmes un spējas pieņemt gaisa bumbas. Kvalifikācijas darbs sastāv no 2 daļām, kurās ietvertas vairākas apakšnodaļas. Teorētiskajā daļā tika aplūkoti vairāku autoru uzskati un skaidrojumi par 7 gadīgu bērnu futbola attīstību, gaisa bumbu pieņemšanas tehniskajiem aspektiem un ietekmi uz bērna sociālo un fizisko attīstību. Empīriskajā daļā tika veikts pētījums, kurā piedalījās 7 gadīgu bērnu futbola grupa. Ievērojot bērnu vecumposma specifikāciju un Latvijas Futbola federācijas izstrādātās vadlīnijas šim vecumposmam, tika pētītas un analizētas gaisa bumbu pieņemšanas tehnikas pilnveidošanas iespējas. Pētījumā tika atspoguļotas gaisa bumbu pieņemšanas tehnikas pilnveidošanas iespējas, izmantojot autora izstrādātos vingrinājumus atbilstoši vecumposmam, kas tika izmantotas bērnu tehnikas pilnveidošanai. Galvenais kvalifikācijas darba sasniegums ir bērnu futbola tehnikas pilnveidošanās, kā arī vingrinājumu labvēlīgā ietekme uz bērna fizisko un emocionālo attīstību. Pētījuma rezultātā, darba autors secina: •Ar dažādu gaisa bumbu pieņemšanas vingrinājumu palīdzību 6 nedēļās ir iespējams uzlabot tehnisko prasmju rādītājus, bet ne pilnā apjomā. •Respondenti palielināja savas gaisa bumbu pieņemšanas prasmes un samazināja potenciālās iespējas kļūdīties. •Šī vecuma respondentiem ir sarežģīti noteikt maksimālās spējas, jo dažādu faktoru ietekmē netiek radīti labākie rezultāti. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās daļas. Darbā ir 2 tabulas, 3 attēli. Atslēgvārdi: sporta skola, bērnu futbols, gaisa bumbas, futbola treneris. Author: Ivo Silins Type of work: Qualification work Title: Improving the technique of receiving air balls for 7-year-old children in football. The purpose of the Qualification work: to study and analyze the skills and abilities of football players of the U7 (children born in 2016) age group. Qualification work consisting of 2 parts with many subchapters. The theoretic part - the opinions and explanations of several authors were discussed regarding the development of football for 7-year-old children, the technical aspects of receiving air balls and the impact on the child's social and physical development. The empirical part - a study was conducted in which a football group of 7-year-old children participated. Following the specification of children's age stage and the guidelines developed by the Latvian Football Federation for this age stage, the possibilities of improving the technique of receiving air balls were studied and analyzed. The study reflected the possibilities of improving the technique of receiving air balls, using the exercises developed by the author according to the age stage, which were used to improve the technique of children. The main achievement of the qualification work is the improvement of children's football technique, as well as the beneficial effect of exercises on the child's physical and emotional development. As a result of the research, the author concludes: •With the help of various air ball receiving exercises, it is possible to improve the indicators of technical skills in 6 weeks, but not to the full extent. •Respondents increased their airball receiving skills and reduced potential opportunities for error. •For respondents of this age, it is difficult to determine the maximum abilities, because under the influence of various factors, better results are not created. The qualification work consists of two parts - theoretical and empirical part. The work has 2 tables, 3 pictures. Keywords: sports school, children's football, air balls, football coach.