Pedagogu un vecāku sadarbība stāstītprasmes sekmēšanā 3-5 gadus veciem bērniem
Author
Kazaka, Lineta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Eglīte, Inese
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Linetas Kazakas bakalaura darba "Skolotāju un vecāku sadarbība stāstītprasmes sekmēšanā 3 līdz 5 gadus veciem bērniem pirmsskolā" mērķis ir izpētīt un analizēt skolotāju un vecāku sadarbības ietekmi, attīstot 3 līdz 5 gadus veciem bērniem stāstīšanas prasmes pirmsskolas vidē. Darba teorētiskajā daļā tiek definēta sadarbība un tās nozīme skolotāju un vecāku ikdienas saskarsmē, lai radītu pozitīvu vidi bērna stāstīšanas prasmju attīstībai, kā arī dažādu uzdevumu izmantošanas nepieciešamība mācību mijiedarbībā. Empīriskā daļa ir vērsta uz tādu uzdevumu kopuma izveidi, kas ir pielāgoti skolēna individuālajām vajadzībām un ko izmanto skolotāji un vecāki, lai mācītu bērniem stāstīšanas prasmes. Kā arī grupu novērojumos iegūto datu analīze, vecāku un izglītības speciālistu ieskati mācību procesā. Secināts, ka skolotāju un vecāku sadarbība, mācot uzdevumu kopumu, pozitīvi ietekmēja bērnu mācību procesu un stāstīšanas prasmju attīstību. Bakalaura darbam ir 75 lappuses, tajā skaitā 35 attēli, 4 tabulas, 57 literatūras avoti un 4 pielikumi. The bachelor thesis ‘The Collaboration Between Teachers and Parents in Developing Storytelling Skills for 3 to 5-Year-Old Children in the Preschool’, written by Lineta Kazaka, aims to research and analyse the impact of collaboration between teachers and parents in developing 3 to 5-year-old children's storytelling skills within the preschool environment. The theoretical part of the paper defines collaboration and its importance within teachers' and parents' daily interactions to create a positive environment for the child’s storytelling skill development, and the necessity to use different tasks in the learning interactions. The empirical part focuses on creating a set of tasks that are tailored to the pupil's individual needs and are used by teachers and parents to teach children storytelling skills. As well as, analysis of data obtained from observations of groups, and parents' and educational specialists' insights into the teaching-learning process. It is concluded that the collaboration between teachers and parents to teach the set of tasks positively impacted children’s learning process and their storytelling skill development. The bachelor's thesis has 75 pages including 35 pictures, 4 tables, 57 references and 4 appendixes.