Ģimenes asistenta pakalpojums kā nozīmīgs resurss sociālajā darbā ar ģimenēm un bērniem
Author
Šteinberga, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Rasnača, Līga
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba “Ģimenes asistenta pakalpojums kā nozīmīgs resurss sociālajā darbā ar ģimenēm un bērniem” mērķis ir apzināt un noskaidrot ekspertu, sociālo darbinieku un ģimenes asistentu viedokli par ģimenes asistenta pakalpojumu kā nozīmīgu resursu sociālajā darbā ar ģimenēm un bērniem, un kā uzlabot ģimenes asistenta pakalpojumu. Darba teorētiskajā daļā iekļauta analīze par ģimeni kā sistēmu un mērķa grupu sociālajā darbā, kā arī sociālā darba teorijas: sistēmu teorija un sociālā spēcināšana rīcībspējai un pārmaiņām, kā arī sniegts ģimenes asistenta pakalpojuma un darba raksturojums. Kā ārvalstu piemērs pakalpojuma ieviešanai, izvēlēts apskatīt Polijas pieredzi. Pētījuma empīriskajā daļā pielietotas kvalitatīvās pētījuma metodes – daļēji strukturētas intervijas, kur kā respondenti izvēlēti eksperti no pilotprojekta (koordinatore Līga Mence un galvenā pētniece Oksana Žabko), ģimenes asistenti un sociālie darbinieki. Pētījuma analīzes daļā veikta nepārtrauktā – salīdzinošā interviju tekstu analīze. Pētījuma rezultātā tika konstatēts, ka ģimenes asistenta pakalpojums ir nozīmīgs resurss sociālajā darbā ar ģimenēm un bērniem – ja pakalpojums pašvaldībās tiek pārtraukts, tas netiek aizstāts ar līdzvērtīgu pakalpojumu un rada riskus nākotnē, ka sociālā darba speciālistiem būs mazāk resursu, lai strādātu ar ģimenēm un bērniem. The Master's work “Family assistant service as an important resourse for social form for families and children” aims to identify and clarify the views of experts, social workers and family assistants on the family Assistant Service as an important resource for social work with families and children, and how to improve the family Assistant Service. The theoretical part of the work includes an analysis of the family as a system and target group in social work, as well as social work theories: systems theory and social reinforcement for capacity and change, as well as a description of the family assistant's service and work. As a foreign example of the introduction of the service, it is chosen to look at the Polish experience. The empirical part of the study uses qualitative study methods – semi-structured interviews, where experts from the pilot project (co-ordinator Līga Mence and principal investigator Oksana Žabko), family assistants and social workers have been selected as respondents. A continuous comparative analysis of interview texts has been carried out in the analysis part of the study. As a result of the study, the family assistant service was found to be an important resource for social work with families and children – if the service is discontinued in municipalities, it is not replaced by an equivalent service and poses risks in the future that social work specialists will have less resources to work with families and children.