Karjeras izglītības integrācija sākumskolas mācību procesā sociālajā un pilsoniskajā mācību jomā

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Latvijas Universitāte

Language

lav

Abstract

Darba autore: Ieva Klūga Pētnieciskā darba temats: Karjeras izglītības integrācija sākumskolas mācību procesā sociālajā un pilsoniskajā mācību jomā. Pētījuma mērķis: Teorētiski noskaidrot un praktiski pārbaudīt karjeras izglītības satura un metožu pielietošanas nosacījumus sākumskolas sociālās un pilsoniskās mācību jomas stundās. Bakalaura darbā tiek analizēta karjeras izglītības nozīme sākumskolas vecumposmā, akcentējot pedagoģisko pieeju un metožu pielietojumu, lai attīstītu skolēnu pašizpratni, sociālās prasmes, lēmumu pieņemšanas spēju un izpratni par profesiju daudzveidību. Teorētiskajā daļā apskatītas galvenās karjeras attīstības teorijas un to ietekme uz bērnu attīstību, savukārt empīriskajā pētījumā veikta pedagoģiska izmēģinājuma darbība, integrējot karjeras izglītību trešās klases sociālo zinību stundās. Pētījuma gaitā tiek analizēta skolēnu attīstība pirms un pēc pedagoģiskās darbības, izmantojot novērojumus, anketēšanu un intervijas. Rezultāti parāda, ka integrētā pieeja veicina skolēnu izpratni par savām interesēm un spējām, attīsta sadarbības prasmes un uzlabo attieksmi pret mācībām un darbu. Darbā iekļauti ieteikumi skolotājiem, kā efektīvi ieviest karjeras izglītību sākumskolas mācību procesā. Darba apjoms: 61 lpp. Darbs satur: 21 attēlu, 9 tabulas, 59 bibliogrāfisko avotu, 16 pielikumus.
Author: Ieva Klūga Title of the research work: Integration of Career Education in the Primary School Learning Process within the Field of Social and Civic Education. Research objective: To theoretically explore and practically evaluate the conditions for applying the content and methods of career education in social and civic education lessons in primary school. The bachelor's thesis analyzes the significance of career education at the primary school age, emphasizing pedagogical approaches and methods to foster students' selfawareness, social skills, decision-making abilities, and understanding of the diversity of professions. The theoretical part reviews the main career development theories and their impact on children's development, while the empirical research includes a pedagogical trial integrating career education into third-grade social studies lessons. The study examines students' development before and after pedagogical activity using observations, questionnaires, and interviews. The results demonstrated that the integrated approach enhances students' understanding of their interests and abilities, develops collaboration skills, and improves their attitude towards learning and work. The thesis includes recommendations for teachers on effectively implementing career education in the primary school learning process. Scope of the thesis: 61 pages. The thesis contains: 21 images, 9 tables, 59 bibliographic sources, 16 appendices.

Citation

Relation

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By