Show simple item record

dc.contributor.advisorCālītis, Jurisen_US
dc.contributor.authorLozko, Diānaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Teoloģijas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T10:41:53Z
dc.date.available2015-03-23T10:41:53Z
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.other18133en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/7274
dc.description.abstractPopulārajā kultūrā un globalizācijas laikā krucifikss vai rožukronis ap kaklu vairs nenozīmē viennozīmīgi to, ka cilvēks ir kristietis. Vēl jo vairāk tas notiek ar tādām populārās kultūras precēm, kā T-krekli ar Jēzus uzdrukām vai stilizētiem plakātiem. Ticīgie var šos priekšmetus izmantot, lai kļūtu par apustuļiem populārajā kultūrā, taču cilvēki bez reliģiskas pārliecības tik pat droši var savā īpašumā iegādāties šīs lietas. Jēzus tēls populārās kultūras ietekmē ir kļuvis par preci un uz to attiecas visi patērētājsabiedrības likumi. Darbā tiks noskaidroti iemesli, kuru rezultātā Jēzus ir kļuvis par zīmolu un, kā tiek iedalīta šī zīmola izmantošana, kā arī tiks aplūkoti interesanti fenomeni, caur kuru prizmu var aplūkot Jēzu popkultūrā, tā, piemēram, Supermena fenomens un pornogrāfija. Tiks sniegts plašs ieskats vizuālajos materiālos. Šajā darbā tiks aplūkots fenomens, kurā Jēzus ir kļuvis par zīmolu un tas, kādas sekas ir šim fenomenam. Darba tēze ir: Jēzus tēls ir kļuvis par preci. Darbs, neskaitot ievadu un nobeigumu, tiek iedalīts septiņās nodaļās un deviņās apakšnodaļās Šāda veida darbs ir vērtīgs informācijas apkopojums, lai no tā varētu turpināt veidot starpdisciplināros priekšmetus, kā, piemēram, māksla un reliģija, popkultūra un reliģija, kā arī audiovizuālie mediji un kino. Šīs tēmas Latvijas akadēmiskajā vidē nav plaši pētītas, taču šādas tendences arvien vairāk ienāks sabiedrībā. Šajā darbā iegūtā informācija ir vērtīgs integrācijas solis, kurā izprotot Jēzus zīmola fenomenu varēs uzsākt adekvātu dialogu starp baznīcu un sabiedrību. Atslēgvārdi: Jēzus, mārketings, patērētājsabiedrība, populārā kultūra, pornogrāfija, tēls, zīmols.en_US
dc.description.abstractIn the popular culture and the time of globalization a crucifix or a rosary worn around one's neck does not neccessarily signify belonging to the Christian faith anymore. The same can be said about pop culture's merchandise, such as T-shirts with Jesus portraits on them or stylized posters. The faithful can use the afore-mentioned objects to become apostles in the popular culture, but people without any religious beliefs whatsoever are also able to purchase these objects for personal use. Under the influence of the popular culture, the image of Jesus has become a merchandise object, and all the rules of consumer society apply to it. In the present work the reasons of Jesus becoming a brand and the classification of this brand shall be clarified. Also, certain peculiar phenomena, in which the influence of Jesus image can be seen in popculture, shall be analysed, e.g., Superman and pornography. The work offers a wide range of visual material as a reference. The main goal of this work is to look at and analyze the phenomenon of Jesus becoming a brand and the consequences of this transformation. The thesis of this work is : The image of Jesus in contemporary culture has become and is used as a brand. Apart form the introduction and the conclusions, the work is divided into seven chapters and nine sub-chapters. The work is a summary of a vast amount of information pertaining to contemporary popular culture, which could prove to be useful in the future for further research in the inter-disciplinary fields, e.g. art and religion, pop culture and religion, also, audiovisual media and cinematography. The mentioned inter-disciplinary fields have not yet gained popularity and recognition in the academic circles of Latvia, but a tendency toward a turn of the tide can already be seen. Information provided in this work could also become a part of the important process of integration, as only through understanding the meaning and place of the image of Jesus in the contemporary world it shall be possible to begin an adequate dialogue between the church and the modern society. Keywords: Jesus, marketing, consumer society, popular culture, pornography, image, brand.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTeoloģija un reliģiju zinātneen_US
dc.titleJēzus tēls populārajā kultūrāen_US
dc.title.alternativeThe image of Jesus in popcultureen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record