Montānisma atainojums Eisēbija 'Baznīcas vēsturē'
Author
Elmanis, Ingus
Co-author
Latvijas Universitāte. Teoloģijas fakultāte
Advisor
Priede, Andris
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba nosaukums ir „Montānisma atainojums Eisēbija „Baznīcas vēsturē”.” Mana darba tēze ir šāda: Eisēbijs piedāvā montānisma kustības atainojumu, koncentrējoties uz kritiskajiem avotiem un ignorējot (Tertuliāna) pozitīvās liecības par montānismu.
Darba mērķis ir analizēt Eisēbija attieksmi pret montānismu viņa darbā „Baznīcas vēsture”. Uzdevums: Izpētīt, vai Eisēbijam bija pieejami montānistu kustībai labvēlīgie Tertuliāna darbi? Vai jau pirms Eisēbija histogrāfijā bija nostiprinājusies negatīva montānisma kustības atspoguļošanas tradīcija?
Darbs sastāv no ievada, 5 nodaļām, apakšnodaļām un nobeiguma. Pirmajā daļā kristietība īsi raksturota Romas impērijas laikā. Otrā daļa stāsta par Mazāzijas reliģiozitāti un tās ekstātisko raksturu. Nākamā daļa iepazīstina ar ievērojamo baznīctēvu Eisēbiju, viņa dzīvi un darbiem. Eisēbija attieksme pret montānismu ir aplūkojama darba ceturtajā daļā. Savukārt piektajā daļā satopamas Tertuliāna liecības par montānismu. The title of Bachelor thesis is “The representation of Montanism in “Church History” by Euseby”. The hypotheses is: Euseby suggests representation of Montanism movement by putting emphasis on critical sourses and ignoring (Tertulian’s) positive witnesses of Montanism.
The aim of the thesis is to analyse the Euseby’s attitude towards Montanism in his assignment „Church History”. The research question: Were the writings of Tertulian accessible to Euseby? Was the tradition of representation of Montanism movement negative before Euseby?
The thesis contains of introduction, five chapters, subchapters and conclusion. In the first chapter, Christianity in the time of Roman empire is described. The second chapter deals with the religiosity of Asia Minor and it’s aesthetic character. The thir chapter introduces with Church Father Euseby, his life and writings. The Euseby’s attitude towards Montanism is described in the fourth chapter. In the fifth chapter, there are Tertulian’s witnesses of Mon