• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Savstarpējās cieņas audzināšana kristīgās mācības stundās

Thumbnail
View/Open
310-2623-Grinberga_Gunta_gg05017.pdf (430.0Kb)
Author
Grinberga, Gunta
Co-author
Latvijas Universitāte. Teoloģijas fakultāte
Advisor
Geikina, Laima
Date
2006
Metadata
Show full item record
Abstract
Kopsavilkums: Diplomdarba pētnieciskais virziens ir saistīts ar savstarpējās cieņas audzināšanas iespējām kristīgās mācības stundās mācību un audzināšanas procesā. Darba mērķis: Analizēt holistiskas, teoloģiski pedagoģiskas audzināšanas iespējas mācību un audzināšanas procesā sākumskolas skolēnu, savstarpējā cieņā balstītu attiecību, veidošanā. Secinājumi: Mācot kristīgo mācību Bībelē pamatoti, atbilstoši vecumposmam, tiek sekmēta skolēnu savstarpējās cieņas audzināšana, tad, ja tiek ievērotas sākumskolas skolēnu attīstības īpatnība, pielietota individuālpsiholoģijā balstīta morālās audzināšanas metode, kura palīdz bērniem labāk ieaudzināt demokrātiskās vērtības un sagatavot viņus dzīvei daudzvalodīgā un multikulturālā Eiropā, un veicina savstarpējās cieņas audzināšanu mācību un audzināšanas procesā.
 
The research way of diploma paper is involving with possibilities of education of mutual respect in lessons of Christian teaching and in process of education. The aim of wore To analyze holistic, the theologically pedagogical education possibilities in formation of relation what are supported on mutual respect in process of education in primary school. Conclusions If we teach Christian education in the Bible grounded, accordingly the age of children, the education of mutual respect is promoted. If we wore considering on individuality of development of children in primary school and use moral education method grounded as individual psychology, what helps better to instill democratic values and to prepare children for life in multilingualistic and multicultural Europe. It promotes education of mutual respect and in educational process.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/7784
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV