Show simple item record

dc.contributor.advisorVīnkalna, Evijaen_US
dc.contributor.authorHeidingere, Sandraen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Juridiskā fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T12:28:22Z
dc.date.available2015-03-23T12:28:22Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other12143en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/7855
dc.description.abstractKritiskā ekonomiskā situācija valstī sekmē noziedzības līmeņa pieaugumu, tai skaitā palielinās to noziedzīgo nodarījumu skaits, kurus paveikuši bērni. Ievērojot to, ka valsts līdz šim nav spējusi rast pieeju, lai mazinātu cēloņus bērnu noziedzībai, jārod risinājumi kā sekmīgāk cīnīties ar sekām. Runājot par sekām, jāpievērš uzmanība tiem piespiedu mehānismiem, kas ir kā neizbēgama reakcija uz noziedzīga nodarījuma pastrādāšanas faktu. Jāpiezīmē, ka attiecībā uz nepilngadīgo, kas pastrādājis noziedzīgu nodarījumu, bez soda kā piespiedu mehānisma, var tik attiecināti arī audzinoša rakstura piespiedu līdzekļi, kas nav uzskatāmi par sodu. Attiecībā uz bērnu vecumā no 11 līdz 14 gadiem, kas pastrādājis noziedzīgu nodarījumu, audzinoša rakstura piespiedu līdzekļa piemērošana ir vienīgā iespējamā reakcija no valsts puses. Bakalaura darba ietvaros autore pētīja vienu no tiem – ievietošana sociālās korekcijas izglītības iestādē, kas ir pats smagākais no audzinoša rakstura piespiedu līdzekļiem. Bakalaura darba mērķis ir, pētot audzinoša rakstura piespiedu līdzekļa – ievietošana sociālās korekcijas izglītības iestādē piemērošanas apsvērumus un izpildes procesu, rast risinājumu sekmīgākai ar tā piemērošanu saistīto mērķu sasniegšanai. Pirmajā nodaļā tiek apskatīts audzinoša rakstura piespiedu līdzekļa – ievietošana sociālās korekcijas izglītības iestādē subjekts, analizējot attiecībā uz tā identificēšanu lietotos jēdzienus, kā arī apskatot papildus kritērijus audzinoša rakstura piespiedu līdzekļa – ievietošana sociālās korekcijas izglītības iestādē subjekta noteikšanai. Otrajā nodaļā, ievērojot vēsturisko attīstību, ārvalstu pieredzi un normatīvajos aktos ietverto regulējumu, tiek pētīts jēdziens „ievietošana sociālās korekcijas izglītības iestādē”. Trešās nodaļas ietvaros tiek aplūkots audzinoša rakstura piespiedu līdzekļa – ievietošana sociālās korekcijas izglītības iestādē izpildes process, kā arī apkopoti un analizēti sociālās korekcijas izglītības iestāžu audzēkņu anketēšanas rezultāti. Bakalaura darba ietvaros autore izmanto zinātniskos rakstus, doktrīnas atziņas, juridiskās prakses materiālus, normatīvos aktus un ārvalstu literatūras avotus. Autore tikās ar dažādiem speciālistiem, kā arī apmeklēja sociālās korekcijas izglītības iestādes, intervēja to darbiniekus un anketēja minēto iestāžu audzēkņus.en_US
dc.description.abstractThe critical economical situation in the country favors the increase of crime rate, as well as there is a growth of crimes that are committed by children. By taking into consideration the fact that the country has not been able to find the access to reduce cause of children’s crime, solutions to struggle against consequences has to be found. In relation to consequences, attention has to be paid to that kind of measures, which are like an unavoidable response to the fact of a committed crime. In connection with juvenile who has committed a crime, not only a punishment as a measure to juveniles, but as well as compulsory corrective measures that are not punishments, can be referred to them. As regards to a child in age from 11 till 14 years, the only reaction from a state can be an application of a compulsory corrective measure. Within the bachelor work, the author has researched one of them - placing into the educational body of social correction which is the hardest of all the compulsory corrective measures. The aim of the bachelor work is to find a solution for more successful aims consummation connected with its adjustment, by researching accommodation reasons and process of performance of compulsory corrective measure - placing into the educational body of social correction. In the first chapter the subject of compulsory corrective measure - placing into the educational body of social correction is been examined, by analyzing concepts which identify it, as well as considered additional criteria of determination of entity of compulsory corrective measure - placing into the educational body of social correction. In the second chapter, by taking into account the historical development, foreign experience and in the legislation embodied adjustment, there is being researched the concept “placing into the educational body of social correction”. Within the third chapter there is being inspected the process of performance of compulsory corrective measure to - placing into the educational body of social correction as well as summarized questionnaires the results of pupils educational body of social correction. In the bachelor work author uses scientific articles, doctrine cognitions, legal practice, normative acts and foreign literature sources. The author had meetings with different experts and also visited the educational body of social correction, and was carrying out interviews with its employees and was interviewing also pupils of these establishments.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectJuridiskā zinātneen_US
dc.titleAudzinoša rakstura piespiedu līdzeklis - ievietošana sociālās korekcijas izglītības iestādē un tā izpildes kārtībaen_US
dc.title.alternativeCompulsory corrective measure to juveniles- placing into the educational body of social correction and its execution procedureen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record