Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorKārkliņa, Annijaen_US
dc.contributor.authorRatnieks, Edvardsen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Juridiskā fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T12:28:31Z
dc.date.available2015-03-23T12:28:31Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other16280en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/7935
dc.description.abstractBakalaura darbā „Ministru kabinets kā likumprojektu iesniedzējs – problēmas un to iespējamie risinājumi” autors apskata likumdošanas procesu, kurā aktīvi piedalās Ministru kabinets. Šā darba mērķis ir izpētīt Ministru kabineta, īpaši tam padoto valsts pārvaldes iestāžu, lomu, būtību, darbību un brīvību visā likumdošanas procesā, apzināt likumdošanas procesa problēmas, kuras saistītas ar Ministru kabinetam deleģētajām tiesībām iesniegt likumprojektus Saeimā un sniegt autora priekšlikumus un iespējamus risinājumus, kā konkrētās problēmas atrisināt. Ministru kabinets ir Latvijas Republikas izpildvaras augstākais varas orgāns, kam ir tiesības iesniegt likumprojektus Latvijas Republikas Saeimā pieņemšanai. Likumprojektu iesniedzēja statuss ir saistīts ar lielu atbildību, ar ko jārēķinās, izstrādājot likumprojektus. Neviens valsts varas funkciju realizētājs nedrīkst būt neierobežots un nekontrolēts savā rīcībā, tādēļ izpildvara ir pakļauta sevišķi augstām un svarīgām prasībām īpaši pildot politiskās funkcijas – tostarp Ministru kabinets nedrīkst novirzīties no valsts varas dalīšanas principa un šis princips ir tas, kas abiem pārējiem valsts varas atzariem ļauj kontrolēt Ministru kabinetu. Darba gaitā autors iepazīstina ar pastāvošo situāciju likumdošanas procesā – Ministru kabineta, tajā skaitā valsts pārvaldes, lomu tajā, noskaidro, vai likumdošanas procesā ir ievērots valsts varas dalīšanas princips, noskaidro likumdošanas procesa stadijas, izpildvaras (Ministru kabineta un valsts pārvaldes) aktīvo dalību, sabiedrības iesaistes pakāpi likumdošanas procesā izpildvaras līmenī, apkopo esošās problēmas likumdošanas procesā, kas saistītas ar Ministru kabinetu. Autors sniedz iespējamos problēmu risinājumus, ko tas saskata un saskaras, pildot šā darba mērķi. Autors secina, ka likumdošanas procesā, kas saistāms ar Ministru kabinetu, tikai daļēji tiek ievēroti demokrātiskas tiesiskas valsts vispārējie principi un no tiem izrietošie citi vispārējie principi, kas nozīmīgi tiesību normu pierakstīšanā. Likumdošanas procesā, kurā iesaistīts Ministru kabinets, kā visu problēmu atrisinājumu autors saskata konkrēto amatpersonu izglītošanu vai arī konkrētu stingrāku, precizējošu tiesību normu pierakstīšanu ārējos normatīvajos aktos. Darba pamatjēdzieni, kas raksturo tā tematiku un būtību – varas dalīšana, likumdošana, Ministru kabinets. Darbs sastāv no 5 nodaļām. Tā kopējais apjoms ir 44 A4 formāta lapaspuse, pielikumā uz 2 A4 formāta lapaspusēm pievienoti divi grafiki un viena shēma. Autors izmantojis 58 informācijas avotu vienības.en_US
dc.description.abstractIn this bachelor thesis „Cabinet of Ministers as Introductory Body of Bills – Problems and Possible Solutions”, the author looks at legislation process, in which Cabinet of Ministers takes active part. The aim of this Thesis is to analyse role, essence, operations and freedom of Cabinet and its subordinate institutions in whole legislation process; to understand issues with legislation process, which arise from Cabinet’s delegated rights to bring in draft plans of law, and to suggest author’s proposals and possible solutions for these particular issues. Cabinet of Ministers is highest executive body of Republic of Latvia, who has rights to bring in draft plans of law to Parliament of Republic of Latvia (Saeima). Rights to introduce the bill are related with high responsibility, which should be taken into account when producing draft plans of law. None of executives of state power functions should be limitless and unchecked in its behaviour, therefore executive power is dependent on extremely high and important demands, especially when executing its political functions. Nevertheless, Cabinet should deviate from this principle of distribution of state power and this principle is the one which allows other two divisions of state power to control the Cabinet. Within Thesis, author introduces existing situation in legislative process: the role of Cabinet and government, clarifies if legislative process follows principles of distribution of power in the country, clarifies stages of legislative process, active participation of executive power (Cabinet and administration), society’s level of participation in legislative process on executive level, summarizes existing problems within legislative process that are connected with the Cabinet. Author also proposes possible solutions to problems defined in previous analysis. Author concludes that within legislative process, which is connected with Cabinet, common principles of democratic country and other common principles that result from it and are very important in legislation are only partly followed. As solution to all problems in legislation process, where Cabinet is involved, author suggests education of particular officials or more strict and precise definition of legislative norms should be included in external normative acts. Key words of Thesis, which characterize the topic and essence: distribution of power, legislation, Cabinet of Ministers. Bachelor Thesis consists of 5 chapters. It has 44 pages of size A4 and 2 pages of size A4 of appendix with two graphs and one scheme. Author used 58 sources of information.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectJuridiskā zinātneen_US
dc.titleMinistru kabinets kā likumprojektu iesniedzējs -problēmas un to iespējamie risinājumi.en_US
dc.title.alternativeCabinet of ministers as draft law submitter- problems and possible solutions.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige