Show simple item record

dc.contributor.advisorBuks-Vaivads, Henrijsen_US
dc.contributor.authorCiganovičs, Edgarsen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Juridiskā fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T12:28:41Z
dc.date.available2015-03-23T12:28:41Z
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.other19286en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/8028
dc.description.abstractBakalaura darba tēma ir “Administratīvā soda piemērošanas problemātika Latvijā”. Darba mērķis ir izpētīt problēmas administratīvo sodu piemērošanā, kas vērojamas Latvijas praksē, salīdzināt tās ar citu valstu praksi un rast iespējas šo problēmu risināšanai. Valsts pārvaldes iestāžu lēmumi, ar kuriem tiek uzlikti sodi, ir administratīvi jurisdiktīvi akti, kas pēc savas būtības pārkāpējam rada nelabvēlīgas sekas. Mūsdienās sodam ir audzinošs raksturs un tam vairs nav privāta, bet gan publiska daba, jo par pārkāpumiem sodu piespriež valsts iestādes, nevis privātas personas, kā tas bija Taliona principa pastāvēšanas laikā. Valstij kā viena no funkcijām tiek paredzēta kontroles funkcija, kas nepieciešama, lai valsts institūciju ierēdņu rīcībā konstatētu atkāpes no uzdotā un novērstu šo atkāpju atkārtošanos. Policijas darbinieku atkāpšanos no darba uzdevumiem kontrolē Valsts policijas Iekšējās drošības birojs. Notiesāto valsts institūciju dienesta ierēdņu skaits, saskaņā ar reālo situāciju, kad administratīvie sodi netiek piemēroti, jo pastāv kukuļņemšana, ir niecīgs, tāpēc kontrolei jābūt ikdienišķai parādībai, lai neviens policists nedomātu pārkāpt likumu. Visplašāk piemērotie sodi ir sodi par administratīvajiem pārkāpumiem ceļu satiksmē. Salīdzinot Latvijas Ceļu satiksmes noteikumu atsevišķas normas ar Igaunijas nesen pieņemtajiem grozījumiem Ceļu satiksmes likumā, Igaunijas piemērs ir progresīvāks vairākās nopietnās jomās, kas skar arī administratīvo sodu palielināšanu. Latvijas pilsētās katrā krustojumā ar luksoforiem, kur ir liela satiksme, jāuzstāda videokameras, lai precīzi fiksētu ceļu satiksmes negadījumus un sodītu īstos pārkāpējus un mazinātu strīdus par to, kurš ir vainīgs. Latvijā velobraucēji netiek tik stingri kontrolēti, kā tas ir Igaunijā. Velobraucējiem Latvijā, par tādiem pārkāpumiem kā braukšanu bez ķiveres vai bez nokārtotas velosipēda vadītāja apliecības, parasti tiek izrakstīts brīdinājums par pārkāpumu, bet tas nav sods. Redzot to, ka lielākā daļa velosipēdistu neievēro Ceļu satiksmes noteikumus, Latvijā policijai veloreidi jārīko pastiprināti, piemērojot sodus visiem pārkāpējiem, jo ar brīdinājumu vēlamo rezultātu panākt nav iespējams.en_US
dc.description.abstractThe theme of the bachelor work is "The problems of imposing the administrative penalty in Latvian". The aim of the work is to explore the problems of imposing the administrative penalties, which can be observed in practice of Latvia, to compare them with practice in other countries and to find possibilities for solving these problems. The state administrative decisions, with which penalties are imposed, are administratively legal laws, which by their nature causes the offender unfavourable consequences. Nowadays, punishments have educational nature and they have no longer private, but public nature, because state authorities are those who impose punishment for violation of the law, not private persons, as it was in the time of the Talion principle. As one of the state functions, the function of control is provided, which is necessary to discover deviations in the actions of civil servants and to prevent the recurrence of these deviations. Police officers resignations from the work are controlled by the State Police Inner Security Bureau. The number of the sentenced public servants, in accordance with the real situation when penalties are not applied because of bribery and corruption, is negligible, therefore the control should be a common thing, so that no police officer would ever intend to violate the law. The most widely applied penalties are the penalties for administrative violations of road traffic. Comparing certain provisions of the Road Traffic Regulations in Latvia with recently adopted amendments to the Road Traffic law in Estonia, the example of Estonia is a more advanced example in numerous important areas, which also concerns the increase of administrative penalty. On each cross-road with traffic lights in Latvia where there is high traffic, video cameras should be installed to clearly indicate road accidents and to punish the real offenders and to reduce disputes about who is guilty. Cyclists in Latvia are not so strictly controlled, as it is in Estonia. For such violations as driving without a helmet or without a bicycle license, cyclists in Latvia usually get a warning of violation, but it's not a penalty. Considering that most cyclists do not obey the Road Traffic rules, the police of Latvia should organize raids more intensely, imposing penalties for all the offenders, because with a warning the wanted result can not be reached.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectJuridiskā zinātneen_US
dc.titleAdministratīvā soda piemērošanas problemātika Latvijā.en_US
dc.title.alternativeAdministrative penalties accommodation problems in Latvia.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record