Īpašuma krimināltiesiskā aizsardzība virtuālajā vidē
Author
Blanare, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Juridiskā fakultāte
Advisor
Hamkova, Diāna
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Pēdējo gadu laikā aizvien lielāku popularitāti guva daudz-spēlētāju tiešsaistes lomu spēles. Spēlētāju īpašumā atrodas spēles aktīvi, virtuālā nauda, virtuālais ierocis un pārējais virtuālais īpašums, kas ir novērtējams reālajā naudas summā. Virtuālās mantas īpašniekiem ir augsti sasniegumi reālās pasaules ekonomikā un pašlaik neeksistē attiecīga normatīva regulējuma, kurš aizsargātu virtuālā īpašuma intereses.
Darba mērķis ir noskaidrot kāda ir virtuālā īpašuma krimināltiesiskā aizsardzība Latvijā un ārzemēs, kā arī noskaidrot, kā tiks kvalificēti noziedzīgi nodarījumi, kuri ir vērsti pret virtuālās pasaules īpašumu.
Darba gaitā autore izstrādāja pārskatu par noziedzīga nodarījuma veidiem un paņēmieniem virtualajā vidē, nonāca pie secinājuma, ka virtuālais īpašums var tikt pielīdzināts pie īpašuma tā klasiskā izpratnē, noskaidroja kāda ir virtuālā īpašuma tiesiskā aizsardzība ārzemēs un noteica kāda ir minētā noziedzīga nodarījuma kvalifikācija Latvijā. In recent years, massive multiplayer online role-playing games have become more popular than ever. Players have virtual gaming accounts with assets, money, weapons and other virtual property, which is valued in real money. With increasing numbers of misdeeds in virtual world, it has now become necessary to protect virtual property of an Internet users, because the owners of virtual assets in gaming world have also become highly successful in real-life economy and currently there are no regulations to protect their virtual property and interests.
The purpose of the thesis is to find out the criminal offences regarding the security and protection of the virtual asset owner both in Latvia and abroad, and to clarify how the criminal offences against one’s virtual assets are classified.
When conducting the thesis, the author implemented a review of various criminal offences in virtual world, and has come to a conclusion that virtual assets can be equalized to real-world assets.