Show simple item record

dc.contributor.advisorSlaidiņa, Velgaen_US
dc.contributor.authorHvesko, Paulaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Juridiskā fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T12:33:11Z
dc.date.available2015-03-23T12:33:11Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other40184en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/8584
dc.description.abstract21.gs. ikvienai fiziskai un juridiskai personai gan darbā, gan ārpus darba vietas rodas nepieciešamība sazināties izmantojot sociālos medijus. Lai arī jēdziens „sociālie mediji” ir salīdzinoši jauns, darba autore darbā atklāj, ka sociālo mediju lietotāji nav iepazinušies ar normatīvi tiesisko regulējumu, kas nosaka sociālo mediju izmantošanu darbā un ārpus darba vietas, kā arī šāds regulējums nav pilnībā izstrādāts un likumdevējam vai konkrēti – darba devējiem ir jādomā par iekšējo normatīvo aktu izveidi sociālo mediju izmantošanai darba vietā. Latvijā neviens normatīvais akts precīzi nenosaka, kā tieši izmantot sociālos medijus darba vietā, arī Darba likumā šāds regulējums nav paredzēts. Šie iemesli ir pamatojums bakalaura darba tēmas „Sociālo mediju izmantošana darba vietā , likums un prakse” plašākai izpētei. Darbā autore ir nodalījusi sociālo mediju izmantošanu privātajā sektorā un valsts pārvaldē. Autore ir izteikusi vairākus priekšlikumus, piemēram, papildināt Ministru kabineta noteikumu Nr. 171 regulējumu attiecībā uz sociālo mediju lietošanu, paredzot lietotāja atbildību par prettiesisku ieraktu veikšanu sociālajos medijos, kuri vienlaicīgi aizskar ne tikai personas tiesības, bet arī grauj uzņēmuma tēlu. Papildināt Fizisko personu datu aizsardzības likuma 7.panta 1.daļu ar rakstiskas piekrišanas nepieciešamību izmantojot subjekta datus, kā arī par mediju ombuda izveidi, kas risinātu no darba attiecībām izrietošos jautājumus. Darbā ir ietvertas četras nodaļas ar apakšnodaļām, kas aptver sociālo mediju jēdzienu, veidus, statistikas datus, izmantošanas praksi darba vietās un teoriju, kā arī ārvalstu pieredzi. Darbā ietverta aptauja un iekļautas 6 tabulas un 3 attēli. Izmantotie atslēgvārdi : sociālie mediji, darba vieta, mediji.en_US
dc.description.abstractIn the 21st century any private or legal persona at place of work or outside the working place need to communicate using social media. Although the concept of social media ir relatively new, author in this work reveal that social media users are not familiar with the regulations and legal frameworks laying down the responsiblity and rights of social media user, as well this framework is not fully developed and the legislator or in particular, employers, will have to focus on internal regulations. Right now there are no normative legal act that rules the use of social media in the working place, also nothing is said in the Labour law. These reasons makes bachelor’s work theme „The use of social media in the working place, the law and practise” so actual and requires deeper research. Author drew a distinction between private sector working place and working place in the field of public administration. Author made several proposals, such as, supplement Regulations Nm. 171 issued by the Cabinet including the responsibilty for illegal social user actions and their rights and obligations. Such actions not only offend the rights of the person, but undermines the company image. Also it’s needed to supplement the article of Data protection act of the private persons with a regulation for mandatory written data subjects consent to use it’s personal data. It would be needed to create Media Ombud that would engage with all questions that arise from the use of social media in work. Work includes four chapters with subchapters that covers the concept of social media, it’s types, statistical data, practice in the working place as well foreign state practice. Work includes the survey as an annex, 6 tables and 3 images. Used keywords: social media, place of work, the media.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectJuridiskā zinātneen_US
dc.titleSociālo mediju izmantošana darba vietā, likums un prakseen_US
dc.title.alternativeWorkplaces and social networking, developing law and practicesen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record