iekļaujoša izglītība bērniem ar speciālām vajadzībām Latvijā un tās atbilstība pamattiesībām
Author
Varkals, Rūdolfs
Co-author
Latvijas Universitāte. Juridiskā fakultāte
Advisor
Kārkliņa, Annija
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Šī darba mērķis ir analizēt Latvijas Republikai saistošo starptautisko dokumentu regulējumu bērnu tiesību nodrošināšanā un sociālās atstumtības mazināšanā kā arī Latvijas Republikas normatīvos aktus par vienlīdzīgas attieksmes un tiesību uz izglītību nodrošinājumu, lai sekmētu iekļaujošas izglītības principu iedzīvināšanu Izglītības sistēmā.
Latvija pievienojusies dažādiem starptautiskajiem aktiem par cilvēktiesībām un pamattiesībām. Latvijā cilvēka pamattiesības ir izteiktas Latvijas Satversmē. Autors sava darba ietvaros ir analizējis bērnu ar speciālām vajadzībām tiesību uz izglītību nodrošināšanu Satversmes 91.un 112. panta tvērumā.
Latvijā vienādas tiesības uz izglītību tiek garantētas visiem bērniem, bez jebkādas diskriminācijas, kas ir aizliegta. Tomēr Latvijā nereti ir situācijas, kad tiek diskriminēti bērni ar speciālām vajadzībām pēc aizliegtiem diskriminācijas kritērijiem, tas ir pēc viņu veselības stāvokļa.
Pētījuma rezultātā autors izvirza vairākus priekšlikumus problēmas The aim of this thesis is to analyse international law regarding the ensurance of rights of education for children as well as minimazation of social exclusion, to analyse the legislation in Latvia regarding the ensurance of rights of education and equal attitude to promote the principles of inclusive education in the educational system.
Latvia is a member of several international human rights legislative acts. Basic human rights are ensured by Latvia’s constitution – Satversme. In this thesis the rights of education for children with special needs are analysed in context of articles 91 and 112 of the national constitution.
Rights of education are universal in Latvia and are equal for all children, withot any discrimination as it is prohibited. However, there are frequent occasions where children with special needs are discriminated for their state of health, which is a prohibited criteria of discrimination.
The author has suggested several proposals to solve the problem, as a result o