Interaktīvo mācību metožu izmantošana porzas apguvē vidusskolā
Автор
Dadzīte, Zanda
Co-author
Latvijas Universitāte. Filoloģijas un mākslas zinātņu fakultāte
Advisor
Lūse, Dace
Дата
2007Metadata
Показать полную информациюАннотации
Mūsdienu izglītības sistēmā vērojamās pārmaiņas nopietni skar tieši literatūras apguves procesu vidusskolā. Pēc jaunākajiem uzskatiem par izglītības mērķiem un uzdevumiem mācību process ir jāpadara pēc iespējas vairāk interaktīvs, jo tradicionālu mācību stundu mūsdienu metodiķi atzīst par nepietiekamu. Tomēr vienotas literatūras mācīšanas koncepcijas, kā arī teorētiskās literatūras trūkums apgrūtina novitāšu veiksmīgu iekļaušanu mācību procesā.
Diplomdarba „Interaktīvo mācību metožu izmantošana prozas apguvē vidusskolā” mērķis ir izveidot pētījumu par interaktīva prozas apguves procesa realizēšanu vidusskolas klasēs. Diplomdarbā ietverts interaktīvo mācību metožu raksturojums, kā arī iestrādes šo metožu izmantošanas iespējām prozas apguvē vidusskolā. Pētījuma gaitā ir veikta metodiskās literatūras izpēte, mācību prakses laikā iegūto atziņu analīze, kā arī izstrādāti ieteikumi interaktīvo mācību metožu izmantošanai prozas apguvē.
Diplomdarbā iekļauta teorētiskā daļa, kurā ietilpst interaktīvo mācību metožu vispārīgs raksturojums dažādu metodiskās literatūras autoru skatījumā, kā arī praktiskā daļa un pielikums. Diplomdarba praktiskā daļa tapusi, pamatojoties uz pedagoģiskajā praksē gūtajām atziņām. Tāpat praktiskajā daļā iekļautas to interaktīvo mācību metožu izmantojuma iespējas, kuras iespējams iekļaut prozas apguvē vidusskolas klasēs.
Diplomdarbā apkopotā informācija varētu būt noderīga kā ierosinājums, organizējot interaktīvu literatūras mācību stundu vidusskolā. Changes that are typical for today’s system of education seriously applies to acquirement of literature in secondary school. Today’s methodists admits that traditional lesson is unsatisfactory. The newest opinions of education suggests that scholastic process must be made as far as possible more interactive. Still deficiency of unified literature teaching conception as well as deficiency of theoretic literature bothers successful inclusion of novelties in scholastic process.
A purpose of the diploma work „The use of interactive scholastic methods in the prose acquirement process at secondary school” is to create a research about the interactive prose acquirement process realization in secondary school classes.
Diploma work includes the characteristic of interactive scholastic methods as well as work of using those methods in prose acquirement at secondary school.
There are acomplished methodical literature studies, analyses of conclusion acquired on teaching practice time as well as worked out suggestions of using interactive scholastic methods in prose acquirement in this research process.
Diploma work includes theoretical part, which contains general characteristic of interactive scholastic methods in point of view of different methodical literature authors, as well as practical part and addition. Diploma work practical part is based on conclusions acquired on teaching practice time. Practical part includes chances to use those interactive scholastic methods, which are possible to include in prose acquirement at secondary school classes.
There is summarized information in diploma work that could be like a suggestion for organizing interactive lesson of literature at secondary school.