Show simple item record

dc.contributor.advisorLūse, Daceen_US
dc.contributor.authorOzoliņa, Dainaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Filoloģijas un mākslas zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T12:54:02Z
dc.date.available2015-03-23T12:54:02Z
dc.date.issued2007en_US
dc.identifier.other3600en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/9487
dc.description.abstractDiplomdarbā „Romāna analīzes principi vidusskolā” ir parādīts, ka romāna analīze var tikt balstīta uz diviem principiem – teorētisko un audzinošo. Tieši abu principu izmantošana ir nozīmīga literatūras izpratnes un mācīšanās jomā. Diplomdarba mērķis ir parādīt, cik nozīmīgi ir, papildinot vienam otru, līdztekus izmantot teorētiskos un audzinošos romāna analīzes principus. Diplomdarbs sastāv no trim daļām. Pirmajā daļā tiek aplūkots romāna analīzes teorētiskais princips, balstoties uz literatūras teoriju, žanra aspektiem, skolas analīzes pamatiem un reālo izglītības situāciju Latvijā. Otrajā daļā tiek skatīts romāna analīzes audzinošais princips, pakļaujot to skolēna intelektuālajai un emocionālajai izaugsmei. Trešajā daļā tiek skatīta romāna analīzes shēma (tā balstās uz romāna elementiem), kur katrs romāna elements tiek apskatīts gan pēc teorētiskā, gan pēc audzinošā principa. Diplomdarbs ir nozīmīgs šībrīža situācijā, kad literatūras skolotājiem, no vienas puses, jāievēro standarts, eksāmena prasības un jāspēj iedot skolēniem pēc iespējas vairāk zināšanu, vienlaikus iemācot viņiem tās pielietot praktiski, un tai pat laikā arī jāsaglabā literatūra kā vērtības veidojoša stunda.en_US
dc.description.abstractThe paper „The principles of novel analysis in highschool” claims that the analysis of the novel can be based on two main principles – theoretical and educational. These both principles are essential in undestanding and teaching literature in highschool. The aim of the paper is to show how crucial is to use both of these principles in the educational process. The paper consists of three parts. First part concentrates on the theoretical aspect of novel, based on literary theory, aspects of genre, school analysis and situation of the eduction in Latvia. Second part is focused on the educational aspect of novel analysis, which should be connected to intellectual and emotional development of students. Third part of the paper shows the scheme of novel analysis (based on the elements of novel). Each of five novel elements is analysed by theoretical and educational principles. The paper is essential in the current situation when teachers stand in front of dilemma – they have to prepare their students for exams as well as show the literature as possible pattern for ethical and emotional behaviour. The paper concludes that the school analysis, which is widely used in analysing the novel in highschool, is the best way to incorporate the theoretical and the educational principle in the literature lessons.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleRomāna analīzes principi vidusskolāen_US
dc.title.alternativePrinciples of Novel Analysis at Secondary Schoolen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record