Show simple item record

dc.contributor.advisorUrdziņa-Deruma, Māraen_US
dc.contributor.authorSmone, Ināraen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:01:13Z
dc.date.available2015-03-23T13:01:13Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other10065en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/9833
dc.description.abstractDiplomdarba ‘’ Ritma izjūtas veidošanās 1. klasē mājturībā un tehnoloģijās ” mērķis ir noskaidrot ritma veidošanās iespējas 1. klases skolēniem. Teorētiskajā daļā pētīts ritms kā izteiksmes līdzeklis mājturībā un tehnoloģijās saistībā ar citiem mācību priekšmetiem. Izstrādāts tematiskais plāns ritma izjūtas veicināšanai 1. klasē 16 stundām . Tematiskais plāns aprobēts, analizēti iegūtie rezultāti. Pielikumos aplūkojami vingrinājumu paraugi, intervija, aptauja un bērnu darbu attēli.en_US
dc.description.abstractThe theme of the diploma work is “Formation of the sense of rhythm in Home Economics lessons in class 1”. The aim is to study possibilities of rhythm formation of students in class 1. Theoretical part deals with rhythm as an important means of expression in Home Economics lessons in connection with other subjects. Thematic plan has been worked out to promote and stimulate the sense of rhythm. It is meant for class 1 and contains 16 lessons. The plan is approbated and the results have been analyzed. Exercises, examples, interviews, questionnaires and pictures made by children are discussed in the appendix.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleRitma izjūtas veidošanās 1. klasē mājturībā un tehnoloģijāsen_US
dc.title.alternativeDevelopment of the sense of rhythm in home economics and technologies in Grade 1en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record