Show simple item record

dc.contributor.advisorZvirgzdiņa, Velgaen_US
dc.contributor.authorMičule-Peina, Mārīteen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:01:18Z
dc.date.available2015-03-23T13:01:18Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other10290en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/9851
dc.description.abstractDiplomdarbā sniegts apskats par iespiedgrafikas tehnikas – linogriezums iepazīšanu vispārizglītojošās skolas 7. klases vizuālās mākslas priekšmeta programmā. Pasniedzot vizuālās mākslas priekšmetu pamatskolas klasēs, mācību prakses ietvaros, es secināju, ka skolēniem ir nepietiekošas zināšanas par iespiedgrafikas tehnikām. Turklāt vizuālās stundas skolotāji nelabprāt dod skolēniem iespēju iepazīt kādu no šīm tehnikām, jo uzskata, ka tās ir sarežģītas un tām vajadzīgs atbilstošs tehniskais aprīkojums. Arī pēdējo gadu novērojumi liecina, ka iespiedgrafikas tehnika – linogriezums ir maz populāra un aizmirsta tehnika. Izdarot novērojumus vizuālās mākslas stundās es secināju, ka skolēnos šī tehnika izraisa interesi un vēlmi darboties, atklāt jaunas iespējas, iegūt zināšanas un izpratni par augstspiedi kopumā. Piemēram ar linogriezuma tehniku, skolēnos var radīt lielāku izpratni par iespiedgrafikas tehnikām un atklāt jaunus izteiksmes līdzekļus, kurus var pielietot vizuālajā mākslā. Iepazīstoties ar linogriezumu tehniku, skolēniem radīsies izpratne par augstspiedes tehnikām kopumā, jo linogriezums pēc tehniskā izpildījuma ir ļoti līdzīgs kokdzelumam ( kokgrebumam), kas arī ir viena no augstspiedes tehnikām grafikā. Pamatojoties uz zinātniskās literatūras un praktiskās pedagoģiskās pieredzes izpēti es izvirzīju par mērķi meklēt risinājumu linogriezuma tehnikas iepazīšanai un veikt pedagoģiskā izmēģinājuma darbību pamatskolas 7. klasē. Balstoties uz minētā vecumposma īpatnībām un vizuālās mākslas normatīvo izglītības dokumenta analīzi tika izveidota uzdevumu kopa. Mācību stundu ietvaros tika realizēti un izvērtēti pieci vizuālās mākslas uzdevumi, kas deva pamatu turpmākajiem secinājumiem. Skolēnu mācību darba rezultāti parādīja, ka vispārizglītojošo skolu vizuālās mākslas stundās ir iespējams rast veidu, kā iepazīt linogriezuma tehniku. Tam nav vajadzīgi lieli ieguldījumi un sarežģīts tehniskais aprīkojums. Līdz ar to pētāmās problēmas jautājums ir atrisināts, kas arī bija konkrētā diplomdarba mērķis.en_US
dc.description.abstractIn the Diploma paper work a review is provided on familiarization of a linocut – technique of prints within a program of visual art in the 7th class of comprehensive schools. Teaching the subject of visual art in elementary classes of comprehensive schools, within the framework of teaching practice, I made a conclusion that students have a deficient of knowledge about techniques of prints. Besides teachers of visual class unwillingly share the possibility with students to familiarize with any of these techniques because consider them complicated and requiring appropriate technical equipment. Surveys of the last years testify that the technique of prints – linocut is a little popular and forgotten technique. By making observations in lessons of visual art I came up with a conclusion that for students the technique evokes interest and desire to work, find new possibilities, gain knowledge and understanding about letterpress unit in general. For example the linocut technique may cause a better understanding about techniques of prints and open up new means of expression for students which could be used in visual art. To get acquainted with the linocut technique will arise in students understanding about letterpress unit techniques in general, since the technical performance of linocut is very similar to wood etching (woodcarving), which is one of the letterpress unit techniques in graphics as well. On the bases of research of scientific literature and experience of practical pedagogy I set an aim to look for solutions of familiarization with linocut technique and carry out a pedagogical trial activity in the 7th class of elementary school. Basing on particularities of mentioned age and analysis of normative educational document of visual art there was created a set of tasks. In the framework of lessons there were carried out and evaluated five tasks of visual art that gave the background for further conclusions. Results of student educational work showed that it is possible to find the way to get acquainted with linocut technique within the visual art lessons of comprehensive schools. This doesn’t require a big investments and complicated technical equipment. Wherewith the matter of researched problem is solved what was the goal of the Diploma paper work as well.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleLinogriezuma tehnikas iepazīšana 7. klasēen_US
dc.title.alternativeThe linocut technique familiarization in the 7th classen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record