Saistītās runas pilnveide 2. klases bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību
Author
Mazūdre, Melita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: Saistītās runas pilnveide otrās klases bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību.
Darbs sastāv no ievada, teorētiskās daļas, praktiskās daļas, nobeiguma un secinājumiem. Tā apjoms ir 59 lapaspuses, 12 attēli, analizēti 55 literatūras avoti un 22 pielikumi.
Darba ievadā autore pamato izvēlētās tēmas aktualitāti un nozīmību savā darbā. Darba teorētiskā daļa balstās uz G. Svences, I. Puškareva, A. Ļubļinskas, L. Božovičas, D. Lieģenieces, I. Miltiņas, S. Tūbeles, V. Kalniņas, R, Baltušītes, S. Liepiņas, A. Zikejeva, V. Gluhova u.c. teorētiskajām atziņām. Teorētiskajā daļā tika apskatīti un analizēti jautājumi par otrās klases skolēnu pedagoģiski psiholoģisko attīstību, valodas un runas attīstības īpatnībām bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību, runas un valodas saistību ar psihiskajiem procesiem, kā arī par saistītās runas attīstību un pilnveidošanu. Iegūtās atziņas teorētiskajā daļā palīdzēja sastādīt korekcijas darba plānu saistītās runas pilnveidošanā otrās klases skolēniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību.
Pētījuma praktiskajā daļā tika veikta bērnu runas un valodas attīstības pārbaude pirms un pēc veiktā korekcijas darba. Tika apkopoti un analizēti iegūtie rezultāti, kas norādīja, ka bērniem saistītā runa ir uzlabojusies. Nozīmīgs priekšnosacījums ir sadarbība ar klases audzinātāju un priekšmeta skolotājiem.
Atslēgvārdi: sākumskolas vecuma bērns, valodas sistēmas nepietiekama attīstība, saistītā runa. The title of the paper: The improvement of the connected speech for the second grade pupils with the insufficient development of language system.
The paper consists of the introduction, theoretical part, practical part, conclusion and statements. The volume of the paper is 59 pages, 12 figures; there had been analyzed 55 items of bibliography and 22 appendices.
In the introduction the author substantiates the topicality of the chosen theme and its significance for the developed paper. The theoretical part is based on G. Svence, I. Puskarevs, A. Lublinska, L. Bozovica, D. Liegeniece, I. Miltina, S. Tubele, V. Kalnina, R. Baltusite, S. Liepina, A. Zikejevs, V. Gluhovs and other scientists’ theoretical cognitions. The theoretical part deals with the analysis of the issues regarding the pedagogical and psychological development of the second grade pupils, the peculiarities of the development of language and speech for the children with the insufficient development of language system, the interconnectedness between the speech and language and the psychological processes, as well as the development and improvement of connected speech. The cognitions obtained in the theoretical part facilitated the elaboration of the correction work plan in order to improve the connected speech for the second grade pupils with the insufficient development of language system.
In the practical part the author performed the research on the children’s speech and language development prior and after the correction activities. There were summarized and analyzed the obtained results, which showed that the children’s connected speech has improved. The significant precondition is the co-operation between the form teacher and the subject teachers.
Keywords: primary school age child, the insufficient development of language system, the connected speech.