Show simple item record

dc.contributor.advisorGeske, Andrejsen_US
dc.contributor.authorČekse, Iretaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:01:21Z
dc.date.available2015-03-23T13:01:21Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other12814en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/9868
dc.description.abstractMaģistra darba mērķis ir, pamatojoties uz autores veiktā Starptautiskā pilsoniskās izglītības ICCS 2009 izmēģinājuma pētījuma rezultātiem un zinātniskās literatūras analīzē gūtajām atziņām, noskaidrot pilsoniskās kompetences veidošanos 8.klašu skolēniem. Darbā analizēti galvenie ar pilsonību un pilsonisko kompetenci saistītie jēdzieni, veikta kvantitatīvā datu statistiskā analīze, kuras rezultātā sniegta atbilde uz pētniecisko jautājumu – kas ietekmē pilsoniskās kompetences veidošanos pamatskolas vecuma skolēniem Latvijā? Salīdzinot ar iepriekšējiem pilsoniskās izglītības pētījumiem Latvijā, ir palielinājusies skolēnu izpratne par brīvību nepieciešamību un nozīmi demokrātiskā sabiedrībā. Tomēr skolēni līdz galam neizprot, kā demokrātiskās sistēmas piedāvātās brīvības un tiesības reāli pielietot ikdienas dzīvē. Pētījuma rezultāti rāda, ka Latvijas 8.klašu skolēni netiek pietiekami motivēti iegūt un nostiprināt pilsonisko kompetenci, taču tanī pašā laikā skolēnos ir vērojama tendence meklēt iespēju paust viedokli par sabiedriski politiskiem jautājumiem un tikt uzklausītiem. Lielāku interesi par sociālekonomiskajiem un politiskajiem procesiem izrāda Latvijas 8.klašu zēni, nevis meitenes. Tiesa, intereses izrādīšanas faktors nebūt neliecina par augstāku pilsoniskās kompetences līmeni zēnu vidū. Atslēgvārdi: pilsoniskā kompetence, pilsonība, demokrātija.en_US
dc.description.abstractThe aim of this Master Degree Thesis is, on grounds of pilot research results from International Civic and Citizenship Education ICCS 2009 carried out by the author and of analysis of scientific literature, to find out development of civic competence in eight graders. Thesis contains analysis of main concepts linked to citizenship and civic competence, quantitative statistical data analysis that gives answer to the research question – what affects shaping of civic competence in primary school children in Latvia? The results of research show that eight graders are not motivated enough to obtain and secure civic competence, but at the same time it is tendency within students to look for opportunity to express their ideas about social political questions. More interest about social economical and political processes was found between boys rather than girls. However, the interest factor does not indicate higher civic competence level. Keywords: civic competence, citizenship, democracy.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titlePilsoniskā kompetence starptautiskajā skolēnu pilsoniskās izglītības pētījumā Latvijas kontekstā.en_US
dc.title.alternativeCivic competence in the internacional study about the students' civic education in the context of Latvia.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record