Skolēnu vajadzību ievērošana personības sekmīgas izaugsmei.
Autor
Antāne, Nelda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Blūma, Dainuvīte
Datum
2009Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Maģistra darba mērķis – noskaidrot pamatskolas skolēnu subjektīvās vajadzības skolas vidē, kā tas sasaucas ar izglītības programmas saturu, skolēnu labsajūtu, skolēnu un vides mijiedarbību.
Teorētiskajā daļā – 1. nodaļā skolēnu vajadzību un personības izaugsmes izpratnes jautājumi pētīti psiholoģijas, izglītības filozofijas un pedagoģijas zinātnes atziņās. Skolēnu vajadzību un izaugsmes mijiedarbība skatīta, saistot to ar pusaudžu vecumposma attīstības krīzes periodu, un kā komponentu sabiedrības ilgtspējīgas attīstības aspektā.
2. nodaļā aktualizēta pārmaiņu nepieciešamība izglītībā un konkrēti raksturotas šīs pārmaiņas izglītībā. Tieši skolēnu subjektīvās un objektīvās vajadzības ir viens no nosacījumiem pārmaiņām izglītības sistēmā, kā arī viens no faktoriem kvalitatīvai izglītībai.
Tas skar pedagoģiskā procesa humanizācijas, demokrātiskās paradigmas, iekļaujošās izglītības nozīmīgumu pamatskolas skolēnu sekmīgai izaugsmei.
Praktiskajā pētījuma daļā - 3. nodaļā izpētīti pamatizglītības apguvi traucējošie faktori vakarskolā, veikta izpēte par cēloņiem skolēnu iesaistīšanai vakarskolā, kā arī skolēnu vajadzību noskaidrošanai, lai izdarītu atbilstošus secinājumus par skolas vides organizācijas pilnveidošanas nepieciešamību.
4. nodaļā izpētīts skolēnu izaugsmi ietekmējošo iekšējo un ārējo faktoru kopums.Veikta skolēnu mācību sasniegumu, skolēnu apmeklētības un labsajūtas izpēte, intervija ar skolas direktori un skolas izglītības dokumentācijas izpēte, pēc rezultātu analīzes tika veikti secinājumi atbilstoši hipotēzei. The aim of my Master’s work is to clarify subjective needs of primary school pupils in the school’s surroundings, how it works together with the content of the educational programme, pupils feeling of comfort, interaction of pupils with their surroundings.
The questions of pupils needs and personality growth have been investigated in the cognition of psychological, psilosophical and pedagogical sciences in the first chapter i.e. theoretical part.
Pupils needs and the growth of interaction have been ehamined linking it with the developing crises period for teenagers and as a component of society in this developing aspect.
In the 2nd chapter the necessary changes in education are focused on and these changes are concretly characterised within education. The pupils subjective and objective needs are the main factors for the changes in the educational system and one of the main factors for qualitative education..
It refers to the educational process of humanisation, the democratical paradigm, the importance of education in successful growth of primary pupils.
In the 3rd chapter i.e. practical research part I investigated the factors that disturb basic educatioal learning in the nigth school setting. An investigation work has been done into the reasons for pupils involvement in nigth school, abot the clarification of their needs, in order to make conclusions about the necessity of the perfection of the school’s environmental organisation.
In the 4th chapter I investigated the totality of inword and outward factors for pupils growth, a large investigation work has been done concerning pupils study achievements and their feeling of comfort, an interview with the school’s principal and an investigation of the school’s educational documentation. Conclusions had been made in accordance with the hypothesis after the analyses of the results.
-