Pirkstu sīkās muskulatūras attīstīšana skolēniem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem
Author
Indersone, Lidija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vīgante, Rasma
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma: Pirkstu sīkās muskulatūras attīstīšana skolēniem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem. Sabiedrībā daudz tiek runāts par pirkstu sīkās muskulatūras attīstīšanas nozīmīgumu gan bērnu vispārējā, fiziskajā un garīgajā attīstībā, gan runas attīstībā, tomēr bērniem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem pirkstu sīkās muskulatūras attīstīšana ir īpaši būtisks process viņu attīstībā. Tā rezultātā tiek sekmēta viņu garīgā aktivitāte, sekmēta vēlme darboties, nostiprināta kustību koordinācija, attīstīta runas prasme, pastiprināta vajadzība būt noderīgiem pašiem sev un citiem.
Diplomdarba mērķis ir izpētīt pirkstu sīkās muskulatūras un kustību koordinācijas attīstīšanas iespējas aplicēšanā. Diplomande veikusi vienu no mājturības un tehnoloģiju mācību stundas – aplicēšanas - literatūras izpēti, izstrādājusi skolēniem ar vidēji smagiem un smagiem attīstības traucējumiem pedagoģiski psiholoģisko raksturojumu un izveidojusi ieteikumus viņu pirkstu sīkās muskulatūras attīstīšanai.
Ieteikumu aprobācija veikta skolā: diplomande apkopojusi un analizējusi bērnu ar vidēji smagu un smagu garīgās attīstības traucējumu pirkstu sīkās muskulatūras attīstības rezultātus The theme of diploma paper: The development of fingers small muscles for students with moderate and severe mental disorders. In society it is often spoken how important for children with special educational needs is to develop small muscles of fingers for their general, physical, mental development, their speaking skills. The development of fine motor skills is very essential process for children with moderate and serve mantal disorders. As a result, it promotes their mental activity and wish to work, improves speaking skills, ecourages their needs to be necessary for themselves and society.
The aim of paper is to investigate possibilities to develop small muscles of fingers working with apligues. The author investigates Home Economics and Technology lesson-work with apliques and literature about it, gives psychological characterization of pupils with moderate and severe mental disorders. The author has worked out recommendations how to develop small muscles of their fingers.
The approbation of recommendations is done at shool. The author has summarized and analysed results of investigations.
Key words: moderate and severe mental disorders, home Economics and Technology lessons, making appliques, the development of fingers small muscles.