Divvalodīgo bērnu integrācija latviešu bērnudarzā.
Author
Ģingule, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Pāvula, Inga
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Darbs izstrādāts par aktuālu un pedagoģisku tēmu „Divvalodīgo bērnu integrācija latviešu bērnudārzā”. Lai atklātu tēmas nozīmīgumu, pamatojums rasts teorijas un prakses apkopojumā. Darba autore teorētiskajā daļā raksturo divvalodību un tās attīstības nosacījumus pirmsskolas vecuma bērniem, uzsverot svarīgākos nosacījumus efektīvas otrās valodas apguvē – motivācija, droša un atsaucīga vide, ģimenes atbalsts un vienaudžu pozitīva attieksme. Koncentrētā veidā ir apkopotas nozīmīgas teorētiskas atziņas par valodu apguvi . Autore otrajā nodaļā apraksta pirmsskolas vecuma bērnu psiholoģisko attīstības raksturojumu, kas būtiski atsaucas uz valodas attīstību. Trešajā nodaļā autore apraksta vispārīgi integrācijas procesu, bet 4. nodaļā autore iedziļinās ģimenes lomai divvalodīgo bērnu integrācijas procesā latviskajā vidē .
Darba autore iepazīstina ar PII „Annele” veikto praktisko pētījumu, norādot efektīvas integrācijas iespējas divvalodīgiem bērniem. Pētījums atklāj divvalodīgo bērnu latviešu valodas apguves nozīmīgumu sadarbojoties ar latviešu vienaudžiem, iesaistoties bērnudārza rīkotajos pasākumos, vēlme turpināt mācības latviešu skolās, kas pamato nepieciešamību aktualizēt valodas apguves procesu. Pētījums atklāj veiksmīgas integrācijas iespējas pirmskolas iestādē, kur bērns ne tikai apgūst otro valodu, bet iepazīst jaunu kultūru un tradīcijas.
Metodisko līdzekli bagātina rotaļu paraugi, valodas izpratnes veidošanai metodiski ieteikumi, kurus pedagogs var izmantot divvalodīgo bērnu adaptācijas procesā un saskarsmes veidošanai grupā, kā arī valodas apguves procesā, kas ir apkopoti pielikumā.
Apkopotā pētnieciskā darba pieredze ir metodiski nozīmīga un var veicināt audzinātāju metodiskās un komunikatīvās kompetences attīstīšanos strādājot latviešu grupā, kuru apmeklē divvalodīgie bērni, kā arī var palīdzēt audzinātājām radoši un mūsdienīgi pilnveidot savu darbību nodarbībās, kā arī veidojot labas sadarbības prasmes grupā, gan ar bērniem, gan ar vecākiem. Anotacion
Master work has been made about very actual and pedagogical issue „Integration of the bilingual children into Latvian kindergarten „. To find out the importance of the issue, substation can be found at the summary of theoretical and practical parts. Author of the master work in theoretical part characterizes bilingualism and development conditions for pre-school children, making emphasis on most important conditions for effective second language learning- motivation, safe and responsive environment, family support and contemporary positive attitude. In a much focused way the author has summarized most important theoretical cognitions about language acquirement. In a second chapter author describes pre-school age children characteristics in psychological background, which makes important reference on language development. In third chapter author describes general integration process, but in 4th part author penetrates into family role in children integration process versus Latvian environment.
Author introduces with research made in kindergarten “Annele”, pointing out on effective integration opportunities for bilingual children. Research reveals bilingual children Latvian language learning importance in co-operation with equal age children, engaging festivals in kindergarten, further more, a wish to continue education in Latvian schools, which can substantiate necessity to update language learning process. Research reveals successful integration opportunities in pre-school organization, where the children not only learns second language, but gets to know new culture and customs.
Methodological measures are enriched by play samples, using methodological recommendations, which pedagogue can use in bilingual children adaptation process and also to promote communication in group, as much as in language learning process, which are summarized in supplement.
The research is methodologically important, which contributes development of competence by the teacher working with bilingual children.