• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Speciālā pedagoga atbalsts sākumskolas skolēniem mācīšanās grūtību pārvarēšanā vispārējās izslītības iestādē

Thumbnail
View/Open
299-16891-Anisimova_Tatjana_ta07018.pdf (654.6Kb)
Author
Aņisimova, Tatjana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vīgante, Rasma
Date
2010
Metadata
Show full item record
Abstract
Teorētisko daļu veido divas daļas, kurās pētītas teorētiskās atziņas par vēsturi un mūsdienu tendencēm speciālajā izglītībā. Uzmanība pievērsta speciālā pedagoga atbalstam sākumskolas skolēniem ar mācīšanās grūtībām vispārizglītojošajā skolā. Sniegts dziļāks ieskats par speciālā pedagoga darbības nepieciešamību sākumskolas skolēnu zināšanu līmeņa uzlabošanā. Pētnieciskajā daļā apstiprinājusies izvirzītā hipotēze, ka jaunākā skolas vecuma skolēnu zināšanu, prasmju un iemaņu līmenis paaugstinās, ja bērniem ar mācīšanās grūtībām organizē speciālu palīdzību un šo palīdzību mācīšanās grūtību pārvarēšanā sniedz speciālais pedagogs. Atslēgvārdi: speciālais pedagogs, mācīšanās grūtības.
 
The theoterical part consists of two chapters , where the author has made a profound study of theoretical issues about the history and contemporary tendencies in the special education area. Special educatior’s importance in helping primary school students to improve their results in studies as well as to overcome their learning difficulties and has been analysed and evaluated. In the practical part of the present paper, the author has carried out a research and proved the hypothetical assumption that in order to improve and fascilitate primary students’ knowlegde, skills and habits, it is necessary to organise special assistance for students who experience learning difficulties, and this assistance should be provided by a special educator. Keywords: special educator assistance, learning difficulties.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/9961
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV