Siguldas pilsētas iespējas realizēt vidējo izglītību nākotnē.
Author
Balode, Ņina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Celma - Zīda, Daina
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbs izstrādāts par tēmu „ Siguldas pilsētas iespējas realizēt vidējo izglītību nākotnē ”. Darbā apskatīta vidējās izglītības attīstība Latvijā no Latvijas pirmās brīvvalsts laikiem līdz mūsdienām un veikts pētījums par obligātās vidējās izglītības realizēšanas iespējām Siguldas pilsētā . Teorētiskajā daļā izpētīti vidējās izglītības attīstības ceļi un iespējas Latvijā. Sniegts vispārējs ieskats mācību plānu izmaiņās, sākot no 1918. gada, ietverot padomju laika posmu, līdz 2006. gadam.
Darbā pievērsta uzmanība tām problēmām, kuras bija jāpārvar 70. gadu sākumā, kad visā Padomju Savienībā, tajā skaitā arī Latvijā, notika pāreja uz obligāto vidējo izglītību. Izvērtētas arī iespējamās grūtības pašreizējā situācijā, kad Latvijā paredzēta pāreja uz obligāto vidējo izglītību.
Iepazīstoties ar Eiropas Savienības stratēģiju attiecībā uz vidējās izglītības attīstības virzieniem, apskatīta situācija Latvijā.
Maģistra darba praktiskajā daļā apstrādāti anketēšanas rezultāti un izdarīti secinājumi par vidējās izglītības realizēšanas iespējām Siguldā. Novērtētas iespējamās problēmas un grūtības, pārejot uz obligāto vidējo izglītību un arī iespējamās priekšrocības attiecībā pret citām apdzīvotām vietām Rīgas rajonā.
Pielikumā apkopota informācija par situāciju Rīgas rajonā. Šim pētījumam izmantoti 2005./2006. mācību gada sākumā iegūtieVS atskaišu dati par Rīgas rajona skolām.
Maģistra darba materiāli varētu interesēt visus cilvēkus, kas saistīti ar vidējās izglītības ieviešanas procesiem, izglītības pētniekus, skolu direktorus un skolu direktoru vietniekus, pedagoģiskos darbiniekus un vidusskolēnus.
Īpaši šie materiāli varētu būt noderīgi Siguldas novada attīstības plānošanas komisijas locekļiem un Siguldas novada Izglītības un kultūras komisijas locekļiem. The Master’s degree paper is made up in theme “The possibility of Sigulda to realize secondary education in future”. The development of secondary education in Latvia from the first time of independence until nowadays has been discussed there. There is performed the research in the possibility of putting into effect compulsory secondary education in Sigulda. In the theoretical part there are investigated ways of development of education and opportunities in Latvia. There is given a general view in the changes of lesson plans from 1918 to 2006, including the soviet time.
The attention is turned to the problems witch appeared in 70s, when compulsory secondary education was brought in Soviet Union and Latvia, too. There are evaluated possible difficulties in present situation in Latvia, when there is conversion from compulsory primary education to compulsory secondary education.
There is a view towards the situation in Latvia from the acquaintance of the strategy of European Union of evolution courses in secondary education.
In the practical part of the paper there are the results of surveys and conclusions about the opportunities of realization the secondary education in Sigulda. The possible problems in conversion to compulsory secondary education are assessed and the opportunities compared to the other schools in Riga region are found.
The information about the situation in Riga region is summarized in appendices. For this research there are used facts of statistic reports of Riga region schools.
The materials of this Master’s degree paper would interest all people who are linked with bringing in compulsory secondary education, the researchers of education, school headmasters, other school staff and students of secondary schools.
Those materials are extremely important for steering committee of development of Sigulda area and the members of educational and cultural committee.