• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mācību traucējumu mazināšana jaunāko klašu skolēniem pagarinātās dienas grupā

Thumbnail
View/Open
299-21161-Komka_Inese_ik08452.pdf (931.5Kb)
Author
Komka, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Ineses Komkas diplomdarbs: Mācīšanās traucējumu mazināšana jaunāko klašu skolēniem ar uzmanības deficīta sindromu latviešu valodas stundās. Darba mērķis: Balstoties uz zinātniskās literatūras izpēti un praktisko darbību, mazināt skolēniem ar UDHS mācīšanās traucējumus. Diplomdarba teorētiskajā daļā tika analizēta zinātniskā literatūra par bērna attīstības vispārīgās psiholoģijas pamatatziņām un jaunāko klašu skolēnu vecumposma īpatnībām. Tika analizēta arī zinātniskā literatūra par mācīšanās traucējumiem un uzmanības deficīta sindromu kā mācīšanās traucējumu, kas, savukārt, nelabvēlīgi ietekmē skolēnu mācīšanās procesu un tā rezultātu. Lai mazinātu mācību procesa traucējumus un uzlabotu mācību rezultātu, pētījuma empīriskajā daļā tika izstrādāti mācību paņēmienu veidi skolēniem ar uzmanības deficīta sindromu. Atslēgvārdi: mācīšanās traucējumi, attīstība, jaunākā skolas vecumposma attīstība, uzmanības deficīta sindroms.
 
Inese Komka's graduation paper: Fighting learning disabilities in the Latvian language lessons among early elementary school pupils with attention deficite disorder Goal of the paper: with basis on a study of scientific research work and practical work to fight against the learning disabilities among pupils with ADHD. In the analytical part of the graduation paper the findings made in the scientific research works on child development general psychology and the peculiarities of the development of early elementary school age children are analysed. In this paper the author analyses also scientific research works about learning disabilities and attention deficite disorder as a learning process hindrance that in its turn has negative influence on the learning process. In order to reduce learning disabilities and to improve the results of the learning process, teaching methods adjusted to pupils with attention deficite disorder have been developed in the empirical part of the research. Keywords: learning disability, development, development of early elementary school age children, attention deficite disorder.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10029
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV