Lasīšanas traucējumu korekcija 5.klases skolēniem ar mācīšanās traucējumiem
Author
Borneo, Regīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba „Lasīšanas traucējumu korekcija 5. klases skolēniem ar mācīšanās traucējumiem” autore: Regīna Borneo, zinātniskā vadītāja: prof., Dr. paed. Sarmīte Tūbele.
Diplomdarbā pētīti lasīšanas traucējumi, to iemesli un korekcijas iespējas 5. klases skolēniem ar mācīšanās traucējumiem.
Teorētiskajā daļā analizētas zinātniskās literatūras atziņas par mācīšanās un lasīšanas traucējumiem, to cēloņiem, klasifikāciju, diagnostiku un korekcijas metodēm.
Empīriskajā daļā aprakstīta pētījuma gaita, kuras laikā tika analizēti lasīšanas traucējumu veidi 5. klases skolēniem un izstrādāti koriģējoši attīstošo uzdevumu individuālie plāni mācīšanās traucējumu korekcijai.
Pētījuma rezultāti atspoguļoti tabulās un attēlos.
Secinājumi: izstrādājot individuālo lasīšanas traucējumu koriģējoši attīstošo uzdevumu kopu, jāņem vērā katra skolēna lasīšanas traucējumu spektrs un individuālās mācīšanās un uzvedības īpatnības.
Atslēgas vārdi: mācīšanās traucējumi, lasīšanas traucējumi, disleksija, 5. klases skolēni, individuālie plāni, koriģējoši attīstošie uzdevumi. The author of the Diploma Paper thesis "Correction of reading disturbances of Grade 5 pupils with learning difficulties": Regīna Borneo, research adviser: prof., Dr. paed. Sarmīte Tūbele.
In the Diploma Paper thesis reading disturbances, their causes and correction options for grade 5 pupils with learning difficulties are explored.
In the theoretical part the main ideas of scientific literature about learning and reading difficulties, their causes, classification, diagnosis and correction methods are analysed.
In the empirical part the research process is described, in which the kinds of reading disturbances of grade 5 pupils were analysed and individual plans with correctively developing exercises for the correction of learning difficulties were worked out.
The research results are shown in tables and figures.
Conclusions: while designing individual, learning difficulties correctively developing exercise set, it is necessary to take into account the range of learning difficulties of each student and individual learning and behavioral characteristics.
Keywords: learning difficulties, reading disturbances, dyslexia, grade 5 pupils, individual plans, correctively developing exercises.