Daudzspēlētāju tiešsaistes lomu spēļu problemātiskas lietošanas saistība ar spēlēšanas motivācijas veidiem
Author
Siliņa, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Damberga, Ilze
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma mērķis bija noskaidrot, vai pastāv saistība starp daudzspēlētāju tiešsaistes lomu spēļu problemātisku lietošanu (DSTLS) un spēlēšanas motivācijas veidiem. Pētījumā piedalījās 65 dalībnieki, vecumā no 14 līdz 40 gadiem. Dalībnieki aizpildīja divas tiešsaistes aptaujas: Tiešsaistes spēļu spēlēšanas motivācijas veidu skalu, lai noteiktu spēlēšanas motivācijas veidus, un Problemātiskas tiešsaistes spēļu spēlēšanas skalu, lai noteiktu problemātisku spēlēšanu.
Pētījuma rezultātos tika atklāta pozitīva korelācija starp DSTLS problemātisku lietošanu un spēlēšanas motivāciju. Tāpat tika atklāta pozitīva korelācija starp DSTLS problemātisku lietošanu un imersijas motivāciju – vēlmi iegrimt virtuālajā pasaulē, izpētīt to un veidot sava tēla stāstu.
Atslēgas vārdi: DSTLS, DSTLS problemātiska lietošana, DSTLS spēlēšanas motivācijas veidi. Aim of this research was to determine whether there is correlation between massively multi-player online role playing game (MMORPG) problematic use and gaming motivations. Data were concluded from 65 participants, at age from 14 till 40. Participants filled two online questionnaires: Online Gaming Motivations Scale, to determine gaming motivations, and Problematic Online Gaming Questionnaire, to determine MMORPG problematic use.
Results showed positive correlation between MMORPG problematic use and gaming motivations. And results showed positive correlation between MMORPG problematic use and immersion motivation – desire to be immersed in virtual world, explore it and make story for character.
Key words: MMORPG, MMORPG problematic use, MMORPG gaming motivations.